fredag 17. september 2010

Bilringer i det offentlige rom? Nei takk!

Hvis jeg ikke får napp på sukker.no
med dette bildet så gir jeg opp!
Bildet av NRK-profil Helle Vaagland i undertøy og bilringer prydet forsiden av VG i dag. 
Ok, nå tar det helt av. Det er en helt vanlig fredag, og man er klar for å tømme hodet, ta seg en øl og nyte bildet av Tone Damli eller Sandra Lyng Haugen eller noe. En av de fant sikkert på noe tøys i fjor en gang, så det skulle man tro får plass på forsiden av VG på en fredag?



Men dengang ei! I det jeg rundet fruktdisken på Kiwi og sjekket ut avisstativet skvatt jeg én meter bakover, sklei sidelengs på linoleumen og slo huet i gåstolen til en eldre dame som stod og sjekket ut billig brokkoli. En bleikfeit, middelaldrende kjerring full av bilringer skrek mot meg fra forsiden!

Hadde jeg vært to år eldre hadde jeg antageligvis fått hjerteinfarkt på stedet. Jeg ville trukket mitt siste, skrekkslagne pust der på gulvet, mellom gåstoler, gamle damer med lårhalsbrudd, brokkoli og sensasjonelle VG-forsider.

Men jeg kom meg da på beina etterhvert, med litt støtte fra gåstolen og gamlingen. Jeg tror jeg må ha slått hodet, for jeg begynte (i likhet med Marianne Aulie) å filosofere litt over hva som kunne være budskapet bak denne dramatiske forsiden.

Det var da jeg så koblingen. Jeg ble nemlig nylig oppringt av en dame som ville selge meg bladet "I form". Hvis jeg takket ja ville jeg få en treningsjakke på kjøpet. Når jeg så Vaagland i VG, så tenkte jeg at her har vi resultatet. Sånn blir man seende ut når telefonselgere ringer opp folk og lurer dem til å tro at man blir trent av å sitte i sofaen og lese blader ikledd treningsjakke. Kunne dette være et slags underfundig, godt skjult protestrop mot telefonsalg? I så fall ombestemmer jeg meg og stemmer for!

Beste forsiden ever!



10 kommentarer:

  1. Ler så jeg griner her!

    SvarSlett
  2. dette var dårlig. Patetisk forsøk på å være morsom

    SvarSlett
  3. Hvor gammel er du egentlig? Utrolig lite gjennomtenkt innlegg, jeg håper virkelig det var et mislykket forsøk på humor.

    SvarSlett
  4. snakk om å leve i det samfunnet hvor det å være tynn er det normale...juhu,lenge leve hjernevaskingen sier jeg bare. Hva med å "godta den kroppen du har"? LORD.

    I rest my case...

    SvarSlett
  5. Laila: http://no.wikipedia.org/wiki/Ironi :)

    SvarSlett
  6. better be....

    ps: hvorfor har du ordbekreftelse for kommentar??
    *tar jo en eeviighet å kommentere*

    SvarSlett
  7. Hm,ja. Er jo for å unngå spamrobots og sånne skumle ting. Men fjernet nå! Kundeservice, det er oss det!

    SvarSlett

Søk i bloggen