søndag 27. februar 2011

Norges morsomste blogger

Det er ganske mange morsomme mennesker i dette landet, men av en eller annen grunn er det ikke så veldig mange av de som blogger. Vet ikke om de sparer materialet sitt til sin fremtidige bok eller show eller bryllupstale eller gravsteinsinskripsjon eller hva. 

Neidaså, jeg tenkte å utlevere noen av de jeg synes er morsomme her, så kanskje dere kan tipse om andre i kommentarfeltet. Hvis det er noen flere da. Det slår meg forøvrig at det tilsynelatende er noe alvorlig galt med langt de fleste på denne listen. Hvis det er en forutsetning for å ha en morsom blogg, betyr det a) at det er noe galt med meg også eller b) at bloggen min ikke er morsom? Litt usikker på hvem av alternativene jeg foretrekker.

Uansett, kos dere:


Hanne Sigbjørnsen 
Blogg: tegnehanne.blogg.no 
Twitter: @tegnehanne)

Hanne er morsom i utgangspunktet, og når hun i tillegg spriter opp innleggene sine med svært underholdende tegninger så blir resultatet enda bedre. Hun gjør ikke alltid sitt beste for å fremstå som mentalt stabil, uten at det blir mindre morsomt av den grunn.

Linnéa Myhre 
Blogg: www.linniiie.com 
Twitter: @linniiie

Når du er Norges mest grinete blogger, er det ikke verst å ende opp med en av de både morsomste og mest populære bloggene. Det er vel snart ingen som ikke har fått med seg denne. Hun sparker opp og ned og bortover uten å bry seg om hva hun treffer, og tvinger oss til å le selv om vi egentlig er for høflige til å le av den slags.





Håkon
Blogg: moradiogjeg.blogg.no

Håkon har en blogg som heter mora di og jeg, men antageligvis egentlig burde hett søstera mi og meg. Håkon er en artig fyr med et etter min mening ikke helt sunt forhold til søsteren sin. Om han i likhet med flere andre på denne listen egentlig hører hjemme på lukket avdeling, er ikke godt å si.



Kjersti
Blogg: satirespot.blogg.no

Kjersti har en nystartet blogg, som ikke helt ulikt denne skriver ironisk og morsomt om nyhetsbildet og hverdagen. Det må da være tusenvis av småfrustrerte men morsomme alenemødre der ute (ikke sånn å forstå at Kjersti er alenemor altså), hvorfor er det ikke flere av de som blogger?






I tillegg kan man jo nevne Sofsen (www.sofsen.com) og Kong Halvor (www.konghalvor.com), som tidvis er morsomme uten at jeg vil kalle de rene humorblogger. Mange vil sikkert mene at jeg bør nevne TommyLife(tommylife.blogg.no) også, så da får jeg vel det, men jeg begynner ærlig talt å gå litt lei.

Vi har også nedsig.no og morsomme.no, som strengt tatt ikke er for rene blogger å regne. De hjelper oss likevel å komme gjennom bakfulle søndager og kjedelige arbeidsdager, da de gir oss jevnlig påfyll med festlige bilder og videoer.

Vil også gjøre oppmerksom på at jeg linker til disse og andre morsomme blogger jeg måtte finne under "annet dere bør sjekke ut" i høyremargen på bloggen, slik at dere kan finne de igjen senere. Dette er en veldig god grunn til å ha Dagens Beste Nyhet som startside og sjekke innom minst 100 ganger om dagen. Just saying.

23 kommentarer:

  1. Heh - siden b er utelukket må det jo bety at det er noe alvorlig galt med deg også. Kort oppsummert inneholdt dette innlegget de fleste av de bloggene jeg leser, så man kan jo så smått spørre seg om jeg, som leser alle disse gale menneskenes blogger, kanskje er en tanke gal blitt selv? Nei, vi får håpe galskap ikke er smittsomt.

    Ps! http://www.eirikavvik.no/ -han er i hvertfall en tanke sprø.

    SvarSlett
  2. Erik burde kanskje strengt tatt vært på listen ja, han er bare ikke heeelt min greie. Men sikkert mange som synes hans blogg er bra :) Og han er nok helt der oppe sammen med de andre (oss andre?) med tanke på sprøhet ;)

    SvarSlett
  3. Woooo, gratisreklame!! What did I do to deserve this!??! *sole meg i glansen* :) Takk for anbefaling! Ps! Hva skjedde med at jeg (til tross for din dementering) havnet i samme kategori som alenemødre?!?!?:)

    SvarSlett
  4. Enda en ps! Veldig enig med anbefalingene dine! Dagens Beste Nyhet er såklart også en favoritt!:) Om du noen gang skal lage oversikt over de mest .. hmmm... how to say this nice... tragiske bloggene så sjekk ut lengselen.blogg.no (sjekk gjerne arkivet og les fra "Gubben er utro" og oppover. Priceless!

    SvarSlett
  5. Tusen millioner takk for anbefaling, Thorbjørn! Og right back at ya. Jeg er ikke så flink til å kommentere, men du kan jo trøste deg med at det ikke bare gjelder på din blogg! :-)

    SvarSlett
  6. Kjersti / Tegnehanne: Værsågod! Når dere vinner bloggawards så kan dere si sånn "dette hadde ikke gått uten Thorbjø.." og så blir dere avbrutt av at jeg har hoppet forbi sperringene og opp på podiet og revet til meg mikrofonen og begynner på en lang takketale før jeg blir kroppstaklet av sikkerhetsvaktene og halt av scenen mens jeg roper sånn "neeei, jeg er også en kjendisblogger! dette er en misforståelse, veeeeent, hanne, kjersti, si det til dem, veeeent.."

    SvarSlett
  7. Næmmen guri, Thorbjørn! Jeg rødmer i skjegget! Koz

    SvarSlett
  8. http://finnenfeil.blogspot.com/

    Litt samme kategori!

    SvarSlett
  9. Maria - hehe, så morsom ut den, takk for tipset :)

    SvarSlett
  10. Ta en titt på www.facekukk.com
    Navnet er ikke særlig flatterende, men ganske morsomme saker. Verdt å sjekke ut!

    SvarSlett
  11. HURRA!! :D Jeg har lett litt etter morroblogger, så takk for at du la de ut :) Du kan også sjekke ut denne :) http://heddasfabulae.blogg.no

    SvarSlett
  12. Synes Nattbladet fortjener en benevning, da den er totalt useriøs, men også treffer mange kritiske punkter midt på bananen.

    http://nattbladet.blogg.no

    SvarSlett
  13. Hei, takk for tipset, Nattbladet har jeg faktisk ikke vært borti før. :)

    SvarSlett
  14. Mange morsomme blogger her.. har lett etter noen, så bra at jeg fant dette innlegget:)

    SvarSlett
  15. Sjekk ut fetmenfattet ;-)

    SvarSlett
  16. Har du helt glemt av taperen.blogg.no eller?!?:O

    SvarSlett
  17. www.taperen.com er definitivt norges morsomste blogger, aner ikke hvorfor du ikke nevnte han, du får ta deg en tur innom bloggen hans eller på youtube kanalen hans å se: http://www.youtube.com/user/Hentailord666/videos :)

    SvarSlett
  18. Sjekk ut casakaos.no :)

    SvarSlett
  19. synd mange av disse her har slutta å blogge da. er enig med deg i dem. jeg syns også theakh.blogg.no er ganske morsomt hun er ironisk og har selvironi.:)

    SvarSlett
  20. Denne er blitt rimelig lokalkjent etter at HT eller om det var Nordlys publiserte nordlending innlegget "Åpent kjærlighetsbrev til nordlendingen" i nettutgaven http://frklevina.blogspot.no/

    SvarSlett
  21. Tjekk ud blaug.theawaalen.com/

    SvarSlett
  22. Her er en helt ny, men hysterisk morsom blogg som du bør skjekke ut: www.heiamamma.blogg.no

    Illustrert med sprø tegninger!!

    SvarSlett

Søk i bloggen