lørdag 21. august 2010

Test konkluderer: Kvinner kan ikke kjøre bil

Kvinner: Vi er best til å kjøre bil! 
Menn: Dummeste jeg har hørt!
Kvinner: Vi er best til å strikke!
Menn:  Ok!







VG skriver i dag at begge kjønn mener de kjører best. Det er jo en myte(?) nesten like gammel som bilen at damer ikke kan kjøre. Men nå er vi i 2010, og vi behøver ikke lenger lure på hva som er sant og ikke. Vi har nemlig GOOGLE TESTEN! Hvis du lurer på hva det finnes mest av, så er det bare å søke. Lurer du f.eks på hvem er størst av Lada (33 millioner treff) og BMW (180 millioner treff) gir google svaret!

Samme metodikk kan naturligvis brukes til å finne ut om det er flest dårlige kvinnelige sjåfører, eller dårlige mannlige sjåfører. Dette er like vitenskapelig og skuddsikkert som tyngdekraften selv.

Er dere spente?

"Bad female drivers": 87,800 treff
"Bad male drivers": 447 treff

I rest my case.

De som fortsatt ikke er overbevist kan ta en titt på denne videoen.


Trykk på tegneserien for stor versjon

God Lørdag!

Relatert artikkel: Vi er best til å kjøre bil (vg)

19 kommentarer:

  1. Hehe. Dette var jo en fiffig måte å føre bevis på. Jeg vil bruke den selv! Og da kan jeg bevise at Kina ikke engang har dobbelt så mange risbønder som Norge. Chinese rice farmers-3050000 treff og norwegian rice farmers 1930000 treff.

    SvarSlett
  2. Samantha, Det er viktig å ha " " rundt det du søker på. :)

    "chinese rice farmers": 19 100
    "norwegian rice farmers": Fant ingen resultater for "norwegian rice farmers"

    SvarSlett
  3. Jeg har min egen måte å søke på, og jeg får de resultatene jeg vil. Jeg er en travel jente, Thorbjørn, og kan ikke hefte meg med bagateller. At vi er store på risdyrking er ukas gladnyhet. Jeg la merke til at BMW er et populært merke, så må mannlige førere passe på. Jeg har tenkt å bruke min til en aldri så liten poltur. Ha en god week-end!

    SvarSlett
  4. @Samantha: Hahahahah! Her viser du også at du ikke forstår hvordan internettsøk fungerer, eller at du ble sur da du rettmessig ble korrigert.

    SvarSlett
  5. Hehe, du har naturligvis rett Samantha. Det er viktig å være resultatorientert. Det er også kjekt å vite at man kan kjøpe ris uten å bekymre seg for miljøkonsekvensene med å frakte det jorda rundt, nå som det dyrkes i stor skala her hjemme på berget! :)

    SvarSlett
  6. Men Thorbjørn, du fikk til å prøve allikevel.
    "Excellent male drivers"-10 treff
    "Excellent female drivers"-804 treff.
    Skjønner? :))

    SvarSlett
  7. Hehe, vi får la deg få siste ordet der, Samantha. Kjør forsiktig til (og ikke minst fra) polet! :)

    SvarSlett
  8. en mann kjører i snitt 3-4 ganger så langt som en kvinne, det er ca 4x så ,mange menn som har og bruker bil regelmessig, likevell er menn såvidt over representert i ulykker.. hadde de vært like flinke skull menn stått for 95% av alle ulykker i Norge.. da de står for 60% eller noe sier det seg selv at selv om en kvinne her og der kan kjøre bil så er de bare untaket som bekrefter regelen ; " kvinner kan ikke kjøre bil" - som igjen fører til lange køer , som igjen fører til mere forrurensing/dyrere oljepriser - som igjen fører til mere kreft og utålmodige føerer , som igjen fører til flere dødsfall..
    Så kvinner i trafikken er dødelige :)

    SvarSlett
  9. enig med overnevnte innlegg.
    Hvorfor nevnes det aldri at menn står for det meste av bilkjøringen,Kjører fortere,tar mer risiko men alikevel såvitt overrepresentert?
    nei for det er jo et bevis på at mannen kjører mye bedre, å det går jo ikke an i disse likestillingstider.

    SvarSlett
  10. Til alle som mener at menn er flinkere til å kjøre bil så har jeg svaret som media og kvinner merkelig nok aldri forteller oss: KVINNER KOLLIDERER MER PER KJØRTE KILOMETER. MYE MER!!!! Søk på dette på nettet og du finner forskningen på det. Ellers kan jeg anbefale boken "The Woman Racket" av Steve Moxon. Den tar for seg noe av dette, og enda mer om hvor latterlige den moderne vestlige kvinnen er....med MASSIV dokumentasjon som bygger den opp.

    Altså, som vi ser i trafikken hele tiden, kvinner mangler trygghetsfølelselen, romforståelsen, og timingen som er nødvendig for å kjøre bil. Legg merke til hvor klønete de er nesten alle sammen neste gang du sitter bak en av dem i en rundkjøring. Se hva som skjer. På tross av at det er helt åpenbart ledig til venstre sitter dama fortsatt og venter på hva som skal skje. Dette ser jeg flere ganger om dagen, hver eneste dag. Altså: fullstendig mangel på timing og romforståelse. At gutter ikke skulle ha lappen før de er 25, synes jeg er helt fornuftig, men kvinner burde testes enda mer rigid for å få lappen. Det er DET som er rettferdig.

    SvarSlett
  11. Ja jeg ER Anonym... :)

    Nå har fruen i huset bulket og laget riper i lakken ant x ganger... hvor jævla vanskelig er det å rygge da?
    Neste bil skal ha rygge-kamra... (hu liker å se på tvèn).. ryggesensorer på alle bauer og kanter(dagens bil bare bak).. men hjelper det??
    Adaptiv crusekontroll og nødbrems assist... Dama er intim skjønner dere... joda jeg liker det "hjemme", men 3 stk påkjørsel bakfa de siste 4 årene sier sitt!
    Enn jeg da? Har ikke fått ei ripe i lakken de siste 26 år...og er nå dritlei av å betale regninger. (ååååå.. det va godt å få det ut)

    SvarSlett
  12. Det er godt å snakke om det, siste anonym - vi er her for deg. :)

    SvarSlett
  13. Har i en årrekke jobbet på bomstasjon og kan bekrefte at, jo, kvinnfolk er uten tvil de verste sjåførene. De har store problemer med å parkere riktig, har dårlig avstandsbedømmelse og føling for bilens dimensjoner og motorkraft, i tillegg til at kvinnfolk har veldig store problemer å gjøre to ting samtidig (å parkere og holde motoren i gang er tydeligvis bortimot umulig for et kvinnfolk!). Ca. åtte av ti ulykker utenfor bua har blitt forårsaket av UOPPMERKSOMME kvinnfolk!

    SvarSlett
  14. Ja kanskje det er flere kvinner som er dårlig på å kjøre, men så finnes det noen som er flinke også. Det har faktisk litt med interesse å gjøre. Men jeg er jævlig god på å kjøre. Når jeg en tidlig morgen har en trøtt dag og kjører litt sent ut i krysset kan du bare drite i å gi meg det "kvinnfolk bak rattet- blikket". For jeg kjører faktisk bedre enn dere. Både på veien og på bane. Hvor mange ganger har ikke jeg ledd av menn som er elendige til å kjøre. En gang var det en mann som rygga på meg, og prøvde á gi meg skylda for å ikke se meg for. Vet det er en egotripp for dere gutter, men voks opp.

    SvarSlett
  15. Anonym sa...

    Til alle som mener at menn er flinkere til å kjøre bil så har jeg svaret som media og kvinner merkelig nok aldri forteller oss: KVINNER KOLLIDERER MER PER KJØRTE KILOMETER. MYE MER!!!!

    Anonym sa...

    en mann kjører i snitt 3-4 ganger så langt som en kvinne, det er ca 4x så ,mange menn som har og bruker bil regelmessig,


    ser ikke hva som er verst. at menn (og det er mange av dem) som trenger å få bekreftet detta pga egoet sitt, eller at man ikke gidder å se fakta i øynene (hvis det er sant det man skriver). snakk om trangsynte folk som plutselig forsto at likestillig var ikke bare et ord, men kanskje en trussel mot den vestlige livsstil. kanskje r kvinner dårligere i trafikken, men husk at det er vanskelig å hevde seg som kvinne i de fleste sporstaktiviteter o.l.
    Føde, derimot, det duger de til. Hold kjeft og vær glade sier jeg, uansett svakt eller sterkt kjønn, vi trenger hverandre. Kvinner og menn, eva og adam.

    SvarSlett
  16. Jeg er veldig enig med siste anonym. Vi trenger hverandre kvinner og menn, vi må holde sammen!

    Menn trenger kvinner til å føde, og kvinner trenger menn til å betale skadene hver gang de krasjer. :)

    SvarSlett
  17. "Væffal"... SKRIVER du VÆFFAL? Sukk, nå gikk du ned ti hakk. Minst!!

    SvarSlett
  18. Jeg prøver å passe inn blant alle rosabloggerne, derfor skriver jeg væffal og lissom av og til. Og en sjelden gang prøver jeg å skrive en setning med "emo" også. Det er viktig for å få kred blant de kule bloggerne. Jeg gjør jo ikke dette fordi det er gøy, men for å bli berømt.

    SvarSlett
  19. at kvinner får flere treff enn menn på "excellent [kjønn] drivers" enn menn tyder vel egentlig ikke på annet enn at det er en større sensasjon når kvinner kjører bra enn når menn gjør det. jo mer sensasjonelt, jo flere skriver om det, jo flere google-treff.

    (det er dog merkelig at "bad female drivers" får såpass mange treff som det gjør da det burde være en selvfølge og ikke akkurat noen sensasjonell nyhet, men akkurat den biten lar jeg andre få spekulere i)

    SvarSlett

Søk i bloggen