tirsdag 14. desember 2010

Har du møtt min svigersønn, Lise?

Alle blonde jenter ser bra ut bakfra
Når du får vite at svigersønnen din har byttet navn til Lise, vet du at dette er i ferd med å bli en skikkelig dårlig dag.

NRK har fått på pukkelen av FPU for sin serie "Jentene på Toten". Aftenposten får pes fordi de publiserte Carl I. Hagens kronikk. Sistnevnte gikk i all enkelthet ut på at han var furten på .. eh, Lise fordi ..han? .. lurte datteren hans opp i stry. Kompliserte greier, altså.





I likhet med Hagen tror jeg at jeg hadde blitt litt snurt hvis typen som giftet seg med datteren min hadde hengt fra seg buksene permanent. Det hadde vært ille nok om han gikk rundt i underbuksa, og ikke stort bedre hvis han ruslet ut av skapet iført kjole. Men jeg tror nok jeg hadde tatt det oppgjøret på kammerset, ikke i avisa.

Som vanlig er verden mer skrudd enn noen hadde klart å dikte opp. Carl og Eli Hagen er jo fargerike personer fra før, og når de i tillegg får en svigersønn som spankulerer rundt med kjole på NRK i beste sendetid, ja da tar det bare helt av. Ikke noe galt i det altså. Hvis jeg hadde fått eget program på NRK hadde jeg også gått rundt i kjole, hvis det var det som skulle til.

Dette kunne også vært et blogginnlegg om politisk korrekte uttrykk. "Transperson". Jeg gremmes. Hvorfor kan vi ikke kalle en spade en spade? Dude looks like a lady (takk til Aerosmith for den). Ferdig arbeid.

Og når folk kan hete Værsågod til etternavn, bør jeg vel ikke være forundret over at gutter får lov til å bytte navn til Lise heller. En ting er hvertfall helt sikkert, fra nå av skal jeg legge igjen øl-brillene hjemme når jeg skal på byen.

Relaterte artikler: NRK felt for transe-TV(vg), Carl ba NRK fjerne etternavn(vg), Hagens kronikk behandles i FPU(vg)
Foto: Helge Mikalsen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i bloggen