torsdag 16. desember 2010

Den egentlige årsaken til oppkast og hodepine

Spysesongen er godt i gang. Småkvalme hengehoder med rødsprengte øyne og senket blikk er et vanlig syn på landets mange arbeidsplasser på denne tiden av året.


Det er mange gode råd mot denne sykdommen, her er et par jeg har personlig erfaring med:
  • Tequila shots er djevelens verk. Just don't do it!
  • Gå og legg deg umiddelbart hvis du hører deg selv si "Okey, én til da"
  • At firmaet har bestemt at det er fri flyt av drikke på årets julebord er ikke gode nyheter, men dårlige.

Moderne forskning indikerer at sykdommen også kan få en rekke uheldige sideeffekter i etterkant, og vi nevner i fleng:
  • Alle behandler deg plutselig dypt urettferdig:
    • "Jeg forstår det ikke! Jeg løste masse verdensproblemer i går, likevel har ingen ringt fra Nobelinstituttet!"
  • Midlertidig svekkede sjelsevner:
    • "Jeg gjorde obskøne hoftebevegelser mens jeg sa HVA til sjefen!?"
  • Gjerne fulgt av varig manglende betalingsevne:
    • "Hm, det sitter en annen fyr på plassen min, og adgangskortet til jobben virker ikke.."
  • Du mister evnen til å lyve overbevisende:
    • "Og etter middagen så tafset jeg ikke på den nye sekretæren, helt sant!"
  • Du begynner til og med å lyve til deg selv:
    • "Jeg skal aldri drikke mer!"

De fleste av oss rammes av denne sykdommen minst én, og av og til opp til flere ganger i løpet av Desember. I  likhet med kjøpesentere fulle av nisser som tafser på små barn og glorete julepynt hvor enn du snur deg, er dette et sikkert tegn på at julehøytiden snart er over oss. 

God Jul!

Relaterte artikler: Nå har spysesongen startet(vg), virus gir magesjau(vg)
Foto: Scanpix


1 kommentar:

Søk i bloggen