onsdag 8. desember 2010

En ny istid er på vei

Både flyplassen i Paris og Eiffeltårnet er stengt grunnet kraftig snøvær. To atomkraftverk i Sverige har problemer i kulden, og kan sikkert eksplodere hvert øyeblikk som helst.

Er det ikke flere enn meg som aner uråd? Er det bare jeg som synes det har vært veldig kaldt, veldig, veldig lenge?

Jeg fikk et lettere hysterisk anfall på Kiwi tidligere i dag, og begynte å fylle handlevognen med hermetikk mens jeg ropte "Merk mine ord, djevelen kommer, og med seg har han en ny istid! Redd dere selv! Gi plass for kvinner og bloggforfattere!" .. De fleste så litt rart på meg og latet som om de synes jeg var en skrulling, men jeg så tydelig flere par øyne som utvidet seg en anelse.

Dypt der inne, bak to lag med skjerf og frostrød nese blinker et glimt av panikk og dødsangst i oss alle. Vi er alle vant til at Chihuahuaene på vestkanten må pakkes inn i lusekofter og potesokker, men når selv polarhundene må bruke dekken da forstår man at det bærer galt av sted.

Det endelige beviset på at det er noe alvorlig galt fatt, fikk vi i avisene for noen dager siden: November 2010 var den kaldeste november måned på 222 år. Og hva får man hvis man trekker 222 fra 888? Jo, 666! The Number of the Beast!

Så her er det bare å hamstre hermetikk og lese bibelvers mens man ber sin utvalgte Gud om tilgivelse for at man tafset på den mindreårige kantinehjelpen på julebordet. En ny istid er på vei!

Relaterte atikler: Eiffeltårnet og flyplass stengt grunnet snøvær(vg), Venter dobbel strømpris(vg)
Foto: Blue Sky Studios (Ice Age 3)

3 kommentarer:

  1. "Gi plass for kvinner og bloggforfattere!"
    Her har du nok misforstått, ordtaket er "Kvinner og konspirasjonsteoretikarar" Djeez, dagens ungdom liksom...

    SvarSlett
  2. Hehe, Aha - vel jeg skal vel klare å presse meg ned i den båsen også, så det blir meg og damene uansett. :)

    SvarSlett
  3. Spanderer litt strøm til oppvarming i stue, et soverom (tilhører 1 stk tenåring) og på badet. Skral økonomi. Resten av huset er temmelig kjølig, for å si det mildt. Mitt eget soverom var så beinkaldt noen dager (is i vinduene) at jeg fant frem en gammel ullgenser og ullstrømpebukser samt tjukke raggsokker for ikke å fryse meg halvt ihjel under dundyna. Litt av en pyamas. Men heller kløe enn frost. Mitt største problem for tiden er at jeg er revmatiker de luxe og ikke tåler kulde. Burde hatt 24-25 varmegrader i hele boligen for å minske smerter og stivhet.

    Har jeg brukt stekeovnen på kjøkkenet til noe, settes stekeovnsdøren på gløtt etterpå bare for at man kan nyte restvarmen som siver ut i det kalde kjøkkenet...aaaaah, deilig!

    Det eneste jeg må passe på, er antall blå ute. Blir de for mange og det kommer vind i tillegg, må jeg sette på noe varme et par steder i underetasjen pga vannrør her og der.

    I entreen stod støvler jeg hadde brukt da jeg skuffet dette helsikes hvite stoffet som fant det for godt å dale ned for noen dager siden,- dessverre dalte det ikke i skjul. Det lå overalt på min eiendom, og jeg hadde ikke gitt tillatelse til det. Rygg og armer protesterte vilt etter jobben selv om jeg tok det rolig. Snørester fra støvlene hadde smeltet til vanndammer..og deretter fryst til is på gulvet i entreen, så jeg holdt pinadø på å tryne på glattisen inne i mitt eget hus dagen etter!

    Pokkers vinter!

    SvarSlett

Søk i bloggen