tirsdag 14. september 2010

I am a Ninja: I do not sleep, I wait.

Foto: Scanpix
Steve Jobs ble stoppet på flyplassen i Japan med ninjastjerner i håndbagasjen. Applesjefen ble visstnok rasende, og sa han aldri ville besøke Japan igjen. Det kan synes noe underlig å forvente at man kan ta med ninjastjerner gjennom sikkerhetskontrollen, men nå hører det med til historien at Steve Jobs var på vei inn i sitt eget privatfly.



At noen prøver å kapre sitt eget fly ved å true piloten med ninjastjerner skjer vel ikke akkurat hver dag. På den annen side er jo Steve Jobs kjent for å lansere nye og spennende konsepter, så hvorfor ikke. Vår kjære Steve ser vel ikke akkurat ut som den fødte ninja heller. Hadde han vært det hadde han vel ikke blitt stoppet i kontrollen (ingen hadde sett ham). Ninjaer synes jo ikke på radar heller, så hvis han virkelig var en ninja hadde de jo merket det allerede når han landet. Eller ikke.

Antageligvis var det hele en spøk funnet på av Apples konkurrenter i Japan, de sitter sikkert og ler seg skakke mens de ser på overvåkingsopptak av opptrinnet i full HD as we speak. "Steve Jobs! iNinja! Hahahaha!"

Ellers er det jo litt skuffende at Steve Jobs ikke kunne kommet med noen flere fargerike uttalelser. "Hvis jeg ikke får ta med meg ninjastjernene mine så kjøper jeg flyplassen og gir deg sparken!" hører jo med til klassikerne.

Alternativt har du jo alltid karaoketrusselen: "Hvis du ikke slipper meg på så bannlyser jeg iKaraoke fra iPhone og gir deg skylda i en landsdekkende TV-reklame!" Den kan riktig nok slå begge veier. Du tuller ikke med Karaoke i Japan. Sier du "Karaoke suger!" på en flyplass i Japan er det omtrent som å rope "Jeg har en bombe!" i ethvert annet land. Hvis du ikke hadde med deg ninjastjerner fra før så får du det hvertfall da. I halsen.


Relatert artikkel: Jonas Pettersen i Dagbladet har skrevet denne morsomme artikkelen om saken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i bloggen