onsdag 15. september 2010

Oslo Girls - et samtidsdrama om fire norske jenter (og en gutt)

"Åja, det er hun venninnen din fra barne-tv?"
Oslo Girls - et samtidsdrama om hvordan det er å vokse opp i hovedstaden. Om vanskelige situasjoner på jobben, og ubehagelige sosiale hendelser som oppstår grunnet de unges evige jag etter å passe inn. Det males et realistisk bilde av hvordan det er å være ung, blond og sosialt vellykket i Oslo, 2010.

Reality-TV. Det høres litt fremmed og skremmende ut. Ord med både engelsk, bindestrek og forkortelser i seg på en gang skal man ikke tulle med. La oss heller oversette det til norsk, så blir det straks lettere å forstå. "Virkelighetsfjernsyn". Det klinger ikke like bra som snøbrett og verdensvev, men nesten.

Fjernsyn fra virkeligheten. Finn noen spennende personligheter, slå på kameraet, og følg etter! Jeg har nå sett de fire første episodene av Oslo Girls i ett strekk (måtte ha tissepause etter episode tre), og jeg sitter igjen med åpen munn!

Vakre Marie Amanda med sin smittende latter, folkelige Astrid med sine barnehageklær.. Og så plutselig, før jeg har rukket å memorere navnet på de andre jentene, dukker det opp enda en skikkelse med langt flagrende hår! Enda en Oslo Girl tenker jeg mens jeg hopper litt i stolen - men nei, allerede i episode 4 kommer det en vri som jeg ikke så komme i det hele tatt - en Oslo Boy!

Erlend Elias stjeler rampelyset i første scene med en strålende, dobbeltbunnet kommentar. "Åjaa, det er hun venninnen din fra barne-tv?" Her later han som om han forveksler Astrid med noen andre, samtidig som han egentlig kommer med en godt skjult spydighet. Vel fortjent, tenker de få av oss som fikk det med seg og gnir oss i hendene. Jeg mener seriøst, hun ser jo tross alt ut som datteren til Vibeke Sæther og Labbetuss. Flaks jeg nettopp hadde hatt tissepause. Men jeg tuller ikke, det var morsomt! Eller fønny, som de ville sagt hos Norsk Språkråd.

Anyway, jeg synes dette er veldig spennende. To hippe bloggere som kan kle seg i hva som helst og se dritkule ut, og som synes de to andre ser ut som om en blanding av bad taste og et frelsesarmélager. Og så drar de to med dårlig klessmak og blir nye og kule sammen med Erlend Elias! Den stygge andungen gjenfortalt på moderne vis! Jeg bare kan ikke vente til vi får se uttrykket til Marie Amanda og Natalie når de møter Astrid og Isabelle neste gang. De bare vi har hatt bli-ny dag! Right back at ya!

Siden de allerede har hatt flere skikkelig drøye tvister i storyen, så tenker jeg at bare tenk om hvis lissom Marie Amanda og what's her name synes at Astrid og Isabelle FORTSATT ser teite ut SELVOM de har hatt makeover! Det hadde bare vært det syykeste!

Nei, nå må jeg slutte å blogge om dette, ellers blir jeg bare sittende og glede meg til neste episode! Hvem forsøker jeg å lure, det kommer jeg til å gjøre uansett! Haha!

Go Girls! (og Erlend Elias da. Eller E.E som jeg liker å si. Uttalt på engelsk lissom. I.I!)

Relatert artikkel: Jeg var så sykt nervøs (vg)
Oslo girls kan du se ved å trykke her

1 kommentar:

  1. yeeeeeey! aj låww itt!!!!
    og han I.I, helt fantastisk underholdning!!! må ha det, bare må ha det lzm..eller no..
    puss

    SvarSlett

Søk i bloggen