tirsdag 21. september 2010

Du kan ta fra meg alt, bare ikke internett!

Foto: AFP
I 2013 vil vi få en kraftig solstorm som vil påvirke strømnettet på store deler av kloden i flere måneder. Da snakker vi utvidet langtidsvarsel. En storm. I 2013. På SOLA... Vanligvis kan de ikke spå om det blir regn eller opphold i Oslo dagen etter. Men en storm på en annen planet (stjerne da for pokker) om to år, det kan de forutse! Hva med å prioritere litt mer nøyaktig værmelding her hjemme i steden?




Anyways, uten strøm i flere måneder? Det går jo ikke. Ingen facebookoppdateringer, Ingen twitter eller engang en skarve epost. Hvordan skal vi få sett neste episode av Oslo Girls da? (Flere enn meg som er sykt irritert på H&M-reklamen til venstre for VG-TV som gjør at videoen hakker hvert 3.sekund når reklamen refresher? What's up with that?) Jeg mener seriøst!

I følge vår egen psykofysiker Knut Jørgen Røed Ødegård, så ble tre svenske byer påvirket sist det var solstorm (2003). Da snakker vi lokale byger. Sola er sånn laaaangt borte, også blir tre byer i Sverige påvirket når det er storm der lissom. What are the odds? Vi får satse på at det bare rammer søta bror neste gang også.

Visstnok ble denne nyheten først publisert av avisen "The Sun". Det forklarer kanskje at de har litt lokalkunnskap om emnet. Haha. Neida, så... hvor var jeg.. Jo! Ingen strøm! Det blir ikke særlig lite mørkt ute når du skal gå hjem fra byen da? Tenk å stå og rocke på utestedene uten lys. Alle bare danser rett i hverandre hele tiden. Sånt blir det bråk av.

Og alle må gå med dieselaggregat i ryggsekken for å få ladet mobilen sin. Og hvordan skal jeg få kjølt ned champagnen min hvis jeg ikke har strøm til kjøleskapet mitt? Skeptisk.

Hva tror du blir det verste hvis du må leve uten strøm?

Relatert artikkel: Internett blir borte i månedsvis (VG)

20 kommentarer:

  1. Jeg har hørt en ny Twillight film skulle bli produsert i løpet av 2013, dette er krise, det betyr kanskje at vi må vente helt til 2014 for filmen. Dette er en katastrofe

    SvarSlett
  2. Eh?

    "og tenk og stå og rocke på utestedene uten lys. Alle bare danser rett inn i hverandre hele tiden. Sånt blir det bråk av."

    I så fall en akustisk rockekonsert? Jeg ser ikke helt for meg hvordan en skal få strøm i forsterkerene uten strøm, med mindre bandene får eksklusiv tilgang til batterier?

    -Hanne Grethe

    SvarSlett
  3. Hanne Grethe - ja det kan du si. Enten var jeg veldig sløv når jeg skrev det, eventuelt prøvde jeg å være litt småfestlig. Hvem vet! Jeg heller til det siste! ;)

    SvarSlett
  4. rocke på utesteder?
    forsterkere?
    dette er bare tull i forhold til hva som kan være problem, nemmeligt varme, matlaging, og matlagring.
    Selvfølgelig går det an å spise kald mat, holde seg borte fra frysevarer og kjøpe inn noen ekstra tepper, men det vil ikke være like lett for alle.

    SvarSlett
  5. Anonym: Skjønner ikke hva du mener. Ingen fryser på byen etter et par shots! Bare å ta på seg et ekstra skjerf og spise en kebab så er man varm og fin :)

    SvarSlett
  6. LOL her....himmel, du er fantastisk god til å skrive!! :D Ler så jeg har vondt i magen :)

    Gleder meg til hver oppdatering her, og bloggen ligger under favoritter hos meg :)
    hilsen fra Lofoten :)

    SvarSlett
  7. Anne-Kjersti: Du er den nye helten min! :)

    SvarSlett
  8. Forsåvidt en ganske artig tekst, men hvis du med "Visstnok ble denne nyheten først publisert av avisen The Sun," mener at dette er noe i nærheten av en nyhet, er du ganske langt utpå solsystemets jorde. Hvis man ikke har hørt om de kommende ekstremsolstormene i 2012-2013, har man bodd på en annen planet eller stjerne de siste årene. Og Oslogirls fantes heldigvis ikke på den tiden. Alt var bedre i gamle dager.

    SvarSlett
  9. Siste anonym: tanken var vel primært å få til et usannsynlig festlig ordspill på det faktum at avisen faktisk heter "The Sun" (tog du han??) - hvorvidt The Sun faktisk var først ute med informasjonen var ikke fullt så viktig. Men jeg skjønner at den kanskje gikk over hodet på deg. :) Og selvfølgelig har jeg fått med meg ALT om de kommende solstormene for maaaange år siden. Jeg går aldri glipp av en nyhet om solstormer, må vite!

    SvarSlett
  10. Håper egentlig ikke dette skjer, Vi får ikke brukt bilen, Og da får man ikke levert mat til butikkene, Internett er borte og jeg får ikke sett på Mythbusters.

    SvarSlett
  11. Haha :) vittig sarkastisk lesning. denne bloggen må jeg følge videre :)

    SvarSlett
  12. Herregud, jeg blir helt stressa av å lese dette innlegget jeg. Uten strøm, liksom. Krise!

    Gruer meg selvfølgelig mest til å ikke få sett Oslo Girls jeg også. Og å gå på do i mørket. Det er ikke særlig festlig..

    SvarSlett
  13. DERE SKJØNNER INGENTING! VI KOMMER TIL Å MISTE ALL ELEKSTRONIKK, FUCK TWILLIGHT FILMEN DERES. VI KOMMER TIL Å MISTE ABSOLUTT ALT AV BILER, INTERNETT, MASKINER, PC'ER STRØM I ET HALVT ÅR, DEAL WITH IT!

    SvarSlett
  14. Haha, fantastisk mye bedre enn å lese om nyheten her enn på VG :-)

    SvarSlett
  15. Hahaha! Tenk og ikke få oppdatert facebook liksom :o Rett inn på favoritter med bloggen din :-D

    SvarSlett
  16. haha, jaja. får steke pizza på bål da... hjelper ikke med strøm på mobben når du ikke har internett da? får lade alle pcer, mobilder , ipoder, osv.. kjøp inn masse baterier osv.. men uten strøm kan vi jo ikke ta tbanen heller .. og da må folk gå til jobben, som ikke har strøm og derfor kan man ikke jobbe på kontoret sitt, som vil si at vi er tilbake i steinaldreren i noen måneder -.- da får vi kose våsh rundt bålet , fortelle historier, hobby, tenne stearinlys, kose med hverandre, litt knullings er jo digg ..

    SvarSlett
  17. tror jeg maa allerede i 2012 begynne aa hamstre inn hermetikk mat da? :p for saa aa spare masse penger, jeg vil heller sitte med kjaeresten min uten strom, for slikt blir det alltid kos av x]
    enn me aa sitte aa legge kabal me min familie, blir som en 3 maaneders lang paaskeferie det da! :p
    vi faar bare haape at det ikke skjer paa vintern =O

    SvarSlett
  18. Nå sier jeg ikke at en skal støtte katastrofeteorien [siden den er skapt av pengesugere og Eliten], men det er besynderlig at de/mayaene treffer så godt på noe det tar 100 - 150 år mellom hver gang? Og som jeg har forstått så er det snakk om en måneds forskjell, nemlig januar 2013 de fleste "forskerne" satser på. Dette var en ventet forklaring fra NASA av anti-globalistene en god stund.
    Det er ikke mulig å spå fremtiden, men jeg har en del kvalifiserte kontakter som vet at sterk kjærlighet og bevissthet er veien å gå, uansett hva annet en gjør. For de som lever i frykt vil det bli mye mer alvorlig, og ettersom store deler av verden lever i religionsfornedrelse og fattigdom vil de få det hardt uten nødhjelp og slikt. Ironisk nok er de også mer vant til å leve uten strøm enn oss, og urstammer vil være uberørte.
    Dette kan også skje vinterstid, så holdbar mat, brensel og medisiner skal jeg skaffe litt av fordi jeg tror familie vil trenge det mer enn meg. Jeg ser nemlig ikke bort fra at dimensjoner vil viskes bort over tid og de som er klar for det gå videre. Kjærlighet og forståelse er veien, ikke stole blindt på alt en hører.
    Skeptikere fyr løs, men følg også godt med på hva som skjer :]

    SvarSlett
  19. Takk for alle hyggelige kommentarer!
    Og Equalitor - dimensjoner og mayaer må vi nok følge med på ja! :)

    SvarSlett
  20. sv: Takk! Har nok ikke det, enda :)

    SvarSlett

Søk i bloggen