mandag 7. mars 2011

Jeg skulle gjerne hatt med denne babyen som håndbagasje

Please leave your kid unattended.
En kabinansatt i flyselskapet Virgin Blue fikk nylig sparken etter å ha puttet en baby i hattehyllen, visstnok på spøk. "Vi lekte gjemsel", skal den ansatte ha sagt. Men vi skjønner jo at han egentlig bare prøvde å dempe hylingen litt. Jeg ville gjort det samme selv.

Alle vet hvor slitsomt det er med barn på fly. Babyene bæljer som ustemte tåkelurer i timesvis mens mødrene deres ikke gjør en dritt for å stoppe ulåtene, de bare sitter der usminket med bustete hår og flirer og lager gurglelyder til babyen og ser ut som om de er rømt fra nærmeste sinnsykehus. Og stjålet en baby på veien. De eldre ungene prater masse usammenhengende vrøvl, eller spiser masse fordi de er sultne som stakitt og så bare noen sier ordet "turbulens" så kaster de opp all maten i fanget ditt, eller sparker deg i kneet når du går forbi i midtgangen eller bare sitter der og ser ut som snørrunger. Utrolig irriterende.

Men nå har jeg endelig funnet mitt nye yndlingsflyselskap! Virgin! Veldig treffende navn også. Jomfruer har jo sjelden barn "ombord", hvis du skjønner hva jeg mener. Endelig et flyselskap som tar hensyn til voksne folk, og stuer alle unger under 12 år i bagasjehyller eller sender de som kofferter. Okey, som spesialbagasje da. Jeg er jo ikke noe umenneske heller. Kanskje man kan få en golfbag med en ekstra lomme til babyen, så kan de sendes samlet. Mindre sannsynlig at noe(n) blir borte når man har færre kolli, vet du. Neida. Joda.

Foto: AFP
Relaterte artikler: La baby i hattehyllen(vg)


2 kommentarer:

  1. Jeg har tenkt tanken på flere flyturer, og endelig har noen gjennomført det! Haha

    SvarSlett
  2. Ja, endelig et kabinpersonale med skikkelig service ;)

    SvarSlett

Søk i bloggen