onsdag 9. mars 2011

Datalagringsdirektivet? Hemmelig overvåking? Jeg må le!

Vi hører rykter om at du ikke har betalt NRK-lisensen?
Datalagringsdirektivet. Wooo.. Er det torden jeg hører i bakgrunnen? Er det mørke skyer jeg ser samle seg i horisonten? Er det svovel jeg lukter? Er det en grunn til at jeg kjøpte et strykebrett som er så stort at det ikke får plass i skapet mitt?

Det fryktede Datalagringsdirektivet er under evaluering både her i Norge og i EU. De fleste som har satt seg inn i dette synes det er det dårligste forslaget siden kvinner fikk stemmerett, og vurderer å dø i protest hvis direktivet blir vedtatt. Hvis du gjør det vil naturligvis tid og sted lagres, og nærmeste overvåkingskamera tar et bilde av deg før du treffer bakken. Så kommer alle regjeringsagentene fra E14 og kutter deg opp, samler inn alle organene dine og selger de til Russland og bruker pengene til å undertrykke og forfølge alle konspirasjonsteoretikere.

Hehe, jeg klarer ikke å la være å kødde med paranoide konspirasjonsteoretikere, de ser spøkelser på høylys dag. Liksom som om det finnes noe sånt som E14 eller andre "hemmelige agenter" som overvåker og sensurerer hva vanlige folk holder på med. Jeg må le. Personlig synes jeg Datalagringsdirektivet er helt på trynet, og anbefaler alle å bruke sin stemme til å.. et øyeblikk, det ringer på døra her..


(Kameravinkelen skifter fra Thorbjørn som sitter og blogger i stua si, til en oppgang i en bygård i Møllergata. Vi ser scenen utspille seg gjennom et flimrete overvåkingskamera festet oppunder taket)

To bredskuldrede menn med mørke dresser og handsfreeplugger i øret står helt inntil døren, den ene ringer utålmodig på ringeklokken. I det vi hører dørlåsen vris om og ser dørhåndtaket bevege seg nedover sparker en av mennene inn døren og regelrett løper inn i leiligheten. Vi kan såvidt skimte Thorbjørn på innsiden "Hva i helve..Au! Hva er dette..auugh" sekunder senere kommer mannen ut igjen og drar Thorbjørn ut etter kragen. De kommer tre-fire skritt forbi ytterdøren før Thorbjørn plutselig vrir seg ut av genseren og retter et velrettet spark rett i angriperens testikler. Han synker sammen og faller sidelengs som en potetsekk i det Thorbjørn følger opp med to knyttneveslag mot tinningen hans.

Mannen som var igjen ute i gangen stod klemt inntil veggen ved siden av døren når de to kom ut igjen, og går nå med raske, stille skritt opp mot Thorbjørn bakfra. Han har noe i hendene, hva er det for noe? Du myser mot skjermen. En hette? En pose? Pass deg! Bak deg! roper du inn i skjermen..

..men jeg kan ikke høre deg. Jeg er i ferd med å reise meg fra den uskadeliggjorte angriperen når alt blir svart. En hette blir tredd over hodet mitt og jeg blir dradd hardt bakover etter hetten.

Et halvt minutt senere ligger jeg på det kalde betonggulvet i min egen trappeoppgang med en hette over hodet og hendene stripset fast bak ryggen. "OK, vi er på vei ut igjen med bloggerhelvetet." En av dem løfter meg opp som en søppelsekk, slenger meg over skulderen og går noen skritt. Jeg hører et klikk og en kraftig elektromotor som starter et sted under meg. De har trykket på heisknappen. Mannen som holder meg klapper meg på hodet. "Okey, lillegutt. Jeg har den glede å meddele deg at du har vunnet en gratis busstur til helvete, alle utgifter betalt av Staten. På tide at du får noe igjen får skattepengene dine du også, hæ?"

Bak meg hører jeg den andre mannen le hånlig.  Stemmen hans er andpusten, sannsynligvis fyren som fikk passet sitt påskrevet i døråpningen. "Hei, blogger. Få se deg blogge om dette!" jeg kan ikke se stort gjennom hetten, men jeg føler likevel slaget komme, det er som om tiden står stille et kort øyeblikk før slaget treffer med full kraft. Så blir alt svart en gang til. Helt svart.


Foto: TheMafiaboss.com
Relaterte artikler: Høyre sier ja til omstridt direktiv(vg), EU-evaluering av DLD(vg), Vil ha Høyre med på DLD(vg), Lover rettsak(vg), Høyre går inn for DLD(db), Arbeiderpartiets forslag(vg)



8 kommentarer:

  1. Kanskje på tide å få seg et liv ?

    SvarSlett
  2. Du er så dramatisk ass!:) hehe. Men ingen tvil om at det finnes ekstremt mange paranoide folk når det kommer til dette forslaget. Håper det vedtas, er spent på reaksjonene! Masseboikott? Av.. hva? Love it!:)

    SvarSlett
  3. Håpte tittelen skjulte noe intelligent, men neidda... Filmatisk, meningsløs retorikk :(

    SvarSlett
  4. Siste anonym: At du ikke finner noen mening, betyr ikke at det er meningsløst. ;)

    SvarSlett
  5. Kjersti burde slutte å være dum.

    SvarSlett
  6. Usaklig innlegg for øvrig. Flåsete og lite morsomt.

    SvarSlett
  7. Jeg får vel tydeliggjøre at jeg er MOT datalagringsdirektivet for de som lurte på det. :)

    SvarSlett
  8. http://www.youtube.com/watch?v=8wVQz1poKUI&feature=player_embedded#at=383

    SvarSlett

Søk i bloggen