lørdag 5. mars 2011

Japansk turist intervjues om VM-sirkuset

Det kunne vært verre, de stabler jo ikke engang i høyden!
"Du kan forestille min overraskelse da jeg prøvde å fange undergrunnsbanen i lørdag morgen", sa en japansk turist via Google Translate i et intervju til Dagens Beste Nyhet tidligere i dag.

Vår venn turisten sikter naturligvis til det faktum at det var veldig god plass på banen i forhold til hva han er vant til hjemme i Tokyo, hvor de har egne ansatte til å stable folk i vognene for å utnytte plassen best mulig.

"Det var så små folk, at hvis jeg hadde gått ut ifra beina mine jeg tror jeg kan ha faktisk falt ned", forteller han videre. Om vi forstår ham rett, så gjør han et tappert forsøk på å kommunisere at det var så god plass at det gamle trikset om å løfte opp beina og bare henge fast i de andre passasjerene antageligvis ikke hadde virket.

Den norske gullmedaljevinneren Petter Northug er han mindre imponert over. "Går over målstreken på siden og deretter kalle navnene mot den svenske kongen, som ikke er bra sport spøkelse", sier den japanske turisten indignert. "Jeg hører Sverige kaller ham en gris, som ikke er veldig hyggelig heller. Hvorfor kan ikke alle bare være elskere og dele medaljer?" 

"Uansett, i dag tåken er borte, det er bra. I går jeg ikke ville ha sett dritt hvis den hadde truffet meg i ansiktet," avslutter vår venn fra det fjerne østen og ler hjertlig. Deretter gir han oss tommelen opp og smetter inn i en allerede stappfull tbanevogn tilsynelatende uten problemer.


Foto: Geir Arne Kippenes
Relaterte artikler: Fra kaos til kontroll(vg), Petters svenskehån var kult(vg), Han er en gris(vg), Kaller Northug en entertainer(vg)

6 kommentarer:

  1. DBN har 79 likes på Facebook. Voe har over 22000. 2011 is the new 2012!

    SvarSlett
  2. Rebecca - takk takk!

    Anonym - Det er en sterk overvekt av jenter som både skriver og leser blogger, men en vakker dag vil folk våkne opp og forstå at tullprat om meningsløse nyheter er mye viktigere enn sminke og sko!

    SvarSlett
  3. Når vi er inne på temaet, "Guttasblogg" har vel ikkje vore ein kjempesuksess?

    SvarSlett
  4. Anonym: Guttasblogg er foreløpig bare et tankeeksperiment, siden ble opprettet på fredag.. :)

    SvarSlett

Søk i bloggen