onsdag 20. oktober 2010

Moro i høstmørket: Søk opp naboene i skattelistene!


Endelig er tiden for skattelistene her igjen! Alle de gamle damene som bruker hele dagen på å stirre på naboen gjennom kjøkkenvinduet kan endelig luske på internett og finne ut hva han tjener også. For det er vel ingen andre enn gamle, snokete damer som sjekker andres inntekt? Eller?



Joda, det har naturligvis blitt folkesport! Vi lever jo tross alt i Jantelovens store hjemland. Det er f.eks populært å finne noen som tjener "for mye penger", uten at vi får nærmere forklart hvem som setter den definisjonen. Å for eksempel tjene mye penger på å drive barnehage er naturligvis helt uhørt. Hallo, millionær på barnehager? Han er sikkert pedofil og selger videoer på internett! Ikke rart han er rik! Den grisen!

Eller hva med fotballspillere som sitter på benken, og likevel får lønn? Uteliggerne går i protestmarsj. Millioner av kroner for å sitte på en benk liksom, vi sitter og sover på benker hele året, men får vi millioner servert sånn uten videre? Makan! Nei, vi må tigge oss til millionene våre! BMWen kom ikke av seg selv for å si det sånn! Det er et jævla mas å finne parkeringsplass i nærheten av Karl Johan på morran også, kan jeg fortelle.

Så har vi jo blonde Therese Johaug, bare 22 år men likevel god for over én million kroner. Alle skjønner jo at hun har ligget seg til pengene. Det er ingen som tjener mer enn meg som har tjent dem på ærlig vis, det sier seg jo selv. Og hvertfall ikke hvis vedkommende er yngre enn meg OG blondine! Pfft!

Det er også ganske frustrerende å sitte og søke på disse dumme topplistene avisene slenger ut. Hva skjedde, alle som er født samme år som meg tjener mye mer? Hvordan har de taperne fra barneskolen min fått jobb som noe annet enn fruktansvarlig på Joker?! Hæææ, tjener jeg ikke engang mest av de som bor på samme postnummer som meg? Greit nok når man bor på 0106 Oslo, men ikke like kult når man bor på 1747 Skjeberg og alle naboene du kjenner jobber svart 90% av tiden, og likevel så tjener de mer enn deg på ligningen.

Nåvel. Neste år skal hvertfall jeg tjene millioner på millioner av all reklamen dere trykker på her på bloggen min, da blir det endelig gøy å søke i skattelistene! Æ glær mæ!

Foto: Erik Berglund
Relaterte artikler: Milliardene skal gå til barna(vg), De tjener millioner på barna dine(vg), Brukt penger som fulle sjøfolk(vg) Spiller lite, tjener mye (vg), Rik, sexy og atletisk (db)

2 kommentarer:

  1. Jeg er en av de gamle kjerringene..og gir blanke i skattelister. :-) Dessuten "tjener" jeg for lite penger (minstepensjon)..trenger ikke skattelister for å finne ut at jeg egentlig burde ha sultet ihjel sammenliknet med folk flest.

    Det som forundrer meg, er at det ser ut til å være en av de store dødssynder å tjene godt..overskriftene sier sitt ang disse barnehagene og andre.

    SvarSlett
  2. Den årlige skattegrafsingen er resultatet av mer enn 60 års 'sosialdemokratisk' styre. Misunnelsen over at noen 'får det til', står sterkt. Barnehageskriveriene beviser bare at de kommunale barnehagene er dårligere drevet enn de private. Det er dette som burde bekymre myndighetene!

    SvarSlett

Søk i bloggen