mandag 18. oktober 2010

Osama Bin Laden er grunnen til at det er hat å fly

Osama ble observert på en karaokebar tidligere i år
Amerikanske myndigheter har jaktet på Osama Bin Laden i over ni år, og nå opplyser NATO at de vet hvor Bin Laden "trolig befinner seg".  Osama blir til stadighet observert med en mikrofon i hånda, men han opptrer dessverre aldri på samme karaokebar mer enn én gang, så amerikanske agenter har en tung jobb med å lokalisere ham.

Det interne kodenavnet hans er Det Syngende Spøkelset. Mer enn en gang har amerikanske elitesoldater stormet afghanske karaokebarer noen sekunder etter at Bin Laden har forsvunnet ut en hemmelig bakdør, mens de siste strofene av Britney Spears fortsatt spiller på anlegget.

Amerikanerne tar i bruk utradisjonelle metoder for å lokalisere Osama
Hvis du har flydd de siste ti årene vet du sikkert at luftfartsmyndighetene mistenker absolutt alle for å være Osama Bin Laden. Selv gamle damer blir mistenkeliggjort, og må demontere gåstolene sine for å bevise at de ikke inneholder Weapons of Mass Destruction.

Som hvit mann med relativt sparsommelig skjeggvekst, slipper jeg stort sett unna med å ta av meg alle klærne og pusse tenner med hele tannkremtuben for å bevise at den ikke er proppet full av sprengstoff. Tolleren lener seg mistenksomt mot meg og bare "Hm, jeg synes jeg hørte et lite smell?" "Det var nok bare en tannkremsåpeboble som sprakk i det den forlot mitt venstre nesebor", forklarer jeg tålmodig. Høflig som jeg er benytter jeg selvsagt også anledningen til å gi tolleren tidenes mest blendende smil.

Samtlige flyselskaper har redusert maksimalvekten på koffertene til 10kg, så du ikke skal kunne smugle Osama i kofferten uten å betale et saftig overvektsgebyr. Ja, de fleste prinsippene for å unngå terrorisme ser ut til å være basert på at terrorister ikke har penger.  Du får ikke lov til å ha med deg tannpirkere gjennom tollen, men får kjøpt samekniv på Tax Free - og folk må legge fra seg gjenstander med høy affeksjonsverdi som lightere og negleklippere, i tilfelle de plutselig viser seg å være Osama Bin Laden og forsøker å kapre flyet.

Skrekkscenarioet: Du sitter der på flyet og aner fred og ingen fare, så uten forvarel spretter den tolv år gamle guttungen ved siden av deg ut i midtgangen. I det han snur seg har han plutselig turban og helgskjegg, og med et gisp ser du solen reflektere i en blank metallgjenstand! Dødsfrykten griper deg om halsen, og du får problemer med å puste i det du oppdager at han holder en skinnende, sylskarp neglklipper!

Han river tak i armen på en flyvertinne og den klikkende lyden fra neglklipperen gir gjenlyd i kabinen mens han roper ut "Allah Akbar! Hold dere i ro alle sammen, ellers klipper jeg neglene hennes!" og den stakkars flyvertinnen hyler fortvilet "Neei, hva som helst, bare ikke det! Ikke neglene! Jeg som fikk manikyr hos Jan Thomas på torsdag!"

Foto: Al Jazeera, ukjent
Relaterte artikler: Pinlig at Bin Laden ikke er tatt (vg), Vi vet hvor Bin Laden gjemmer seg (vg)



6 kommentarer:

  1. du er dum du..

    bin Laden har aldri gjort noe mot USA.
    Ser du ikke at USA vil inn i Pakistan?

    ugh..

    SvarSlett
  2. Kjære Anonym: Nå har jeg ikke finlest mitt eget innlegg, men jeg kan ikke se at jeg har skrevet noe som bekrefter/avkrefter hvorvidt Bin Laden har gjort noe mot USA, ei heller spesielt mye om amerikanske intensjoner i Afghanistan? :)

    SvarSlett
  3. Grunnen til at han ikke er tatt er at amerikanerne sto like mye bak 9/11 som han gjorde.

    SvarSlett
  4. Ikke plag den gamle mannen, la mannen fly. Det har jo snart godt 10år er ikke saken foreldet. Tenk på alle barenbarna i jemen som savner bestefar.

    SvarSlett
  5. Konspirasjonsteoretikere er visst en voksende rase. :)

    SvarSlett
  6. jeg er enig med Anonym.. det er på tide at folk slutter å bry seg om rase og religion og sånt, syns det er litt irriterende at det nekter å dø.

    hvorfor blusse opp i hate, tilgi Osama, han angrer nok han og.

    :)

    SvarSlett

Søk i bloggen