mandag 16. august 2010

Jeg har telt til ti!

Vg tester ti telt som ikke er avhengige av plugger. Hurra! Etter fire tusen millioner tester av digitalkameraer, familiebiler, mobiltelefoner og annet skrot som ingen har bruk for: En test av telt! Endelig en skikkelig test av noe hvermansen bruker daglig. Og hvem tester? Ingen ringere enn julenissen! Her avbildet i et deilig, julerødt telt. Uten plugger må vite! Jeg ble i godt humør bare av å se bildet, og bedre skulle det bli.

Det starter med et par nyttige telttips, som at hvis du skal sette opp telt på et svaberg, så kan det være en fordel med et telt uten plugger. Litt usikker på hvor de vil hen her, men jeg ble uansett interessert - dette må jo kunne brukes i byen også?

Vi kan så lese at det som varierer mest mellom teltene er pris, romslighet, vekt, ja, for ikke å glemme hvor lette de er å sette opp. Ellers er de ganske like!?

Uansett, enkelte telt krever endel styrke sier vår ekspert. Det er ikke nærmere spesifisert, men jeg tipper det er de teltene med plugger beregnet for svaberg. Ser for meg endel hamring der. Bedre uten plugg! Utrolig lærerik test dette. Også Julenissen! Har man et øye for detaljer kan man også se at julenissen digger sandaler, akkurat som jeg.

"Er dere to, er det absolutt mest komfortabelt å velge et tremannstelt", fortelles det videre.  Tomannstelt er dermed for en person. Og enmannstelt er.. Hmm. Hvilket bekrefter min egen mistanke om at samtlige telt der ute er feilmerket, eventuelt at alle som lager telt er dverger. Mest sannsynlig en kombinasjon. Julenissens hjelpere hadde kanskje kunnet stå oppreist. Kanskje.

Testens vinner: FJÄLLRÄVEN AKKA DOME 2
Bruksområder: Siden du slipper plugger, er dette teltet helt genialt når du skal campe ved Colosseum neste gang det er premiere på Star Trek eller noe. Det er også lett å sette opp, noe som er praktisk når du er en NERD! og ikke vet opp eller ned på et telt siden du bare sitter inne og ser Star Trek hele dagene.

Relatert artikkel: Les hele testen på vg
Foto: Petter Emil Wikøren, ukjent

2 kommentarer:

  1. Såååå bra, ler:-)

    SvarSlett
  2. tusen takk:) veldig lærerikt dette.. og jeg eeeeelsker julenissen!!!

    ....ikke like glad i gutter i sandaler...

    SvarSlett

Søk i bloggen