torsdag 19. august 2010

OTTAR GO HOME!


Høyres Julie Brodtkorb Voldberg uttalte i forbindelse med åpningsshowet av Oslo Fashion Week at over halvparten av de mannlige modellene så sykelig tynne ut. 

Hun får støtte av profilerte kvinner som Inger Lise Rypdal, Inger Lise Hansen, Kristin Spitznogle, Jenny Jensen, Anne Marie Ottersen og Trine Grung. Menn må ha litt kjøtt på bena, ikke bare fordi de som er så magre at ser ut som kleshengere ikke er noe fint, men først og fremst fordi det ikke er sunt, sier Jensen.

Hva skjedde her? Plutselig er vi blitt opptatt av mannlige modeller også? Kanskje litt snodig at stort sett bare kvinner uttaler seg da. Og en av de få mennene som uttalte seg mente dette var regelrett mobbing.

Stakkars flisen, ikke bare er han homo, men han har kroppsbygning som en tretten år gammel jente også. Til slutt fikk han seg jobb som modell (McDonalds ville ikke ha fyren, de var redd for å bli anmeldt for barnearbeid) - og på toppen av det hele kommer en eller annen tilfeldig politiker med en sleivkommentar, dermed blir han hengt ut i VG også. Av og til er livet urettferdig.

For å beskytte alle de stakkars guttene fra denne type hets fra våre bedre halvdeler, vurderer jeg å starte Mannegruppa GUDRUN. Den skal jobbe for full mannefrigjøring. Alle menn skal ha rett på fri tilgang til øl og burger, og være fritatt fra alt husarbeid og andre huslige sysler som negativt kan påvirke vårt mannlige ego. Vi går hardt inn for sensur av kjekke hollywoodmenn som ødelegger selvbildet vårt, og forbud mot modeller som ikke har ølvom.

Inspirert av OTTAR kan både menn og kvinner bli støttemedlem. Støttemedlemmer får tilbud om enkelte aktiviteter i gruppene. Kvinnelige støttemedlemmer kan eksempelvis bidra med støvtørking av klubblokalene.

Skal du melde deg inn i GUDRUN, eller har du allerede medlemsskap i vår søsterorganisasjon OTTAR? Vi gir rabatt!

Relatert artikkel: Lite kroppspress blant mannlige modeller (vg)
Foto: Scanpix

10 kommentarer:

  1. jeg blir med i GUDRUN!! står bokstavene for noe spesielt?

    SvarSlett
  2. Så bra! Og selvfølgelig står bokstavene for noe helt spesielt! For et spørsmål.. Jeg er bare ikke helt sikker på hva enda. Jeg er ganske sikker på at de tre første står for Gutter Uten Damer, konstruktive forslag på de tre siste belønnes med æresmedlemsskap!

    SvarSlett
  3. GUDRUN har flere fordeler enn OTTAR, så sign me up! :-) Støvtørking er også bedre enn BH-brenning. Jeg liker BH-er.

    SvarSlett
  4. Flott Hanne, fortsetter vi slik så har vi snart flere medlemmer enn jeg har tær! Og det er ikke bare-bare. Ellers deler jeg naturligvis din forkjærlighet for BHen. Det er et av mine favorittplagg, helt der oppe sammen med sandalene. :)

    SvarSlett
  5. Jeg er en nokså tynn gutt (59 kg og 176 høy) og av den grunn ufornøyd med kroppen min. Sliter med å gå opp i vekt.

    Virker som om det er ulovlig å kritisere tykke folk, men når det kommer til tynne folk er det fritt frem tydeligvis...

    SvarSlett
  6. ENIG! Er utrolig for likestilling, imot at kvinner skal ha det bedre enn menn - og hater OTTAR (jævla kjærringer..)

    Men så det er sagt; det finnes allerede en mannegruppe: BJØRG - har demonstrert og greier ^^

    SvarSlett
  7. Hehe. Denne bloggen liker jeg.

    SvarSlett
  8. Anonym: Feminisme handler jo ikke om at kvinner skal få det bedre enn menn, da. DOH! (Jeg sier ikke at det ikke hadde vært fint, though...).

    SvarSlett
  9. Takk for det Sofsen! :)

    SvarSlett
  10. Sofsen! Det er veldig viktig å trykke "liker" oppe i facebooksidegreisen oppe til høyre når man liker ting, spesielt denne bloggen ! :) For da blir jeg rik og berømt.

    http://www.facebook.com/pages/Dagens-Beste-Nyhet/119056641475338

    SvarSlett

Søk i bloggen