torsdag 12. august 2010

Lege skulket jobben, dro på Iron Maiden konsert

En lege i Bergen skulket vakta på legevakten for å gå på konsert med Iron Maiden. Bergensere har jo alltid vært noe for seg selv. Jeg har selv giftet meg inn i en familie med rundt fire tusen bergensere, så jeg vet hva jeg snakker om. Og tilfeldigvis jobber jeg sammen med en som sannsynligvis heller hadde solgt bestemoren sin enn å gå glipp av Iron Maiden, så jeg kan relatere meg til problematikken.

Legen selv tar det hele med knusende ro, og kommer med følgende fantastiske uttalelse til Bergens Tidene:

"Du skal være klar over er at bergenserne er ekstremt utålmodige og utakknemlige, og kommer til legevakten med småting. Det er alltid kø på legevakten uansett. Jeg synes det er rart å gjøre et nummer ut av at noen kommer inn til legevakten med høysnue og må vente noen timer"

Nei, når du ser sånn på det så virker det jo mer fornuftig. Men så var det dette med utålmodige bergensere da...

Pasient: "Unnskyld, nå har jeg sittet her i over to timer, er det lenge til det er min tur eller?"
Legesekretær: "Tja, du skjønner det at legen er på konsert. Det er Iron Maiden, og de har alltid veldig lange ekstranummer. Vanskelig å si du.."
Pasient: "Daså, da setter jeg meg her og leser julenummeret av Se & Hør fra 2007 en gang til jeg. Takk for hjelpen, søster."  "PÅ IRON MAIDEN?!? HVIS IKKE DEN JÆVLA IDIOTEN TAR EN DROSJE HIT PÅ FLEKKEN OG SKRIVER UT EN RESEPT MOT HØYSNUEN MIN I EN HÆLVETES FART SÅ SKAL JEG PERSONLIG KLE HAN OPP I VÅLERRRENGA-DRAKT NAKEN FRA LIVET OG NED OG TUSJE VÅLERRRRENGAFLAGG PÅ TESTIKLENE HANS OG.. OG... OG BINDE HAN FAST TIL BILJARDBORDET PÅ FOTBALLPUBEN MED FIRE RULLER GAFFATEIP! FIRE RULLER!"

Håper konserten var bra da..

Relaterte artikler: Mye folk på legevakta når det er konserter (dagbladet), Rockelegen strøket fra vaktlisten (bt), Lege gikk på maidenkonsert (vg), Lege tatt av vaktlisten (BA)
Foto: vg

6 kommentarer:

  1. Dette er en uansvarlig idiot av en lege som bør få sparken og omskoleres til noe annet.

    SvarSlett
  2. Iron Maiden rules! Cool doc. Korfor må han tvinges på vakt da ? Det er ingen piloter eller andre med tungt ansvar som blir det..

    SvarSlett
  3. Skal si du utelot en del ting i artikkelen fra vg.no ja. Enda en grunn til at bloggere havner på bunn av matkjeden

    SvarSlett
  4. Anonym: Always a critic. Et par opplysninger til deg:

    Primærfunksjonen til denne bloggen er ikke å kopiere andres artikler. Da kunne jeg bare hatt en link til den opprinnelige artikkelen og vært ferdig med det.

    Primærfunksjonen er heller ikke informasjonsformidling, så det blir litt feil å vurdere innlegget ut fra hvor mye av saken som gjengis. :)

    Snakkes snart!

    SvarSlett
  5. JEG TØR PÅSTÅ AT DE ALLER FLESTE SKULKER JOBBEN I BLANDT!!!!!!!!LEGEN TRENGTE NOK LITT "ENERGI" FOR OG KLARE HVERDAGEN.-)DEN KONSERTEN BLIR NOK HUSKET,.).-)

    SvarSlett
  6. Man kan se saken fra to sider. Det er mange pasienter som oppsøker legevakten med småting de kunne like godt ventet med til de kunne gå til fastlegen neste dag. Det finnes mange innbilte syke her i dette landet som går til legen for å få oppmerksomhet fra legen og fra alle andre rundt seg. Det har blitt en mote å diskuterer leger og legebesøk blant folk. Siden legene og helsepersonalet må bruke tid til disse innbilte syke, blir det mindre tid for de som virkelig er syke. Jeg vet at mange leger er ganske fortvilet over denne situasjonen, men de holder kjeft pga konsekvensene, som vi nå ser at denne legen må ta, siden han hadde mot til å si hva mange andre leger mener. Jeg tar av meg hatten for denne mannnen, skulle ønske det var flere som han her i landet.

    SvarSlett

Søk i bloggen