tirsdag 24. august 2010

Hvordan kildesorterer man katt?

Kildesortering..
"Den middelaldrende kvinnen skal ha mottatt drapstrusler etter at et videoklipp som sprer seg på internett viser hvordan hun først koser med en katt, før hun etter en stund kaster katten i en søppelbøtte, for så å forsvinne fra åstedet." (VG)

Enkelte blir aldri fornøyde. Kaster folk søppel på gata er det galt, og kaster folk det i søpla så er det enda verre. Her har vi en ansvarsfull medborger som finner en katt som ligger og slenger, og ser seg naturlig nok om etter en søppelkasse. Det står en like ved, og ryddig som hun er slenger hun katta elegant oppi. Vips, en katt mindre som skaper rot i bybildet.

Jeg har sett på "Ekstreme samlere" på TV3 i det siste, og du kan tro det er mye gamle kjerringer med SYKE mengder rot hjemme på det programmet. Takke meg til velfungerende borgere som gamlemor i denne videoen, hun holder det hvertfall ryddig rundt seg.

Ja, okey da. Jeg skal forsøke å være alvorlig i et lite avsnitt. Til og med jeg blir litt matt av å se hvor mye merkelige folk det finnes her i verden. Hva skjer inni hodet ditt når du står og klapper ei katte, også tenker du bare hmm. Er det riktig av meg å putte kattekreket oppi søplebøtta? Seriøst? En gammel tante som bare å så fin katt kos kos, snakkes! Hva skjedde med verden?

Fra nå av skal jeg hvertfall være særdeles mistenksom ovenfor alle gamle damer. Hjelpe deg over veien sier du? Ikke på vilkår! Jeg har hørt om sånne som deg! Katteplager! Hvis du ikke fløtter deg så sender jeg bikkja på deg! Hore!

Heldigvis er jeg fortsatt normal - men hva i heite huleste skjedde med alle de andre?


Relaterte artikler: Kastet "Lola" i søpla (vg)

4 kommentarer:

  1. Skjønner ikke helt inlegget ditt. Det virker som du prøver å være humoristisk og ironisk i en dyreplagerisak. Klarte du ikke lese at hun nå trenger politibeskyttelse? Er du da fortsatt normal?
    Prøver du å humorisere det slik at det er til forsvar for henne? Særlig siste avsnitt bekrefter at du prøver å ro alvoret i situasjonen bort. Skjønner at sånt kan være morsomt i enkelte situasjoner og at du er god til å skrive sånt, men man gjør det ikke i alvorlige situasjoner med dyreplageri!

    SvarSlett
  2. Hvordan kildesortere katt... Har aldri tenkt på det egentlig.
    Morsomt innlegg :)

    SvarSlett
  3. Nikolai: Det sies at man spøke om alt, bare man er morsom nok. Så da var jeg kanskje ikke morsom nok for deg i dette innlegget, I'll work on it! :)

    SvarSlett
  4. Nikolai har helt rett. Han skjønner ikke innlegget.

    Hørt om satire?

    SvarSlett

Søk i bloggen