lørdag 28. juli 2012

Olympiske leker!

Coca Cola sponser OL!


Olympiske leker. Snobbete trim kaller jeg sånt. Når jeg står og kaster dart på puben så får jeg ikke så mye som et blikk fra damene. Men hvis jeg hadde kastet dart i OL, ja da hadde det nok blitt andre boller!

Nå går jeg ut fra at du ivrer etter å påpeke at folk som kaster dart ikke er sexy uansett, selv ikke i OL. Eller for eksempel at dart ikke er en OL-gren overhodet. Det er så utrolig typisk deg å kverulere hver gang jeg forsøker å fortelle noe.

Personlig synes jeg det er svært diskriminerende at dart ikke er med i OL. Når folk med en knert på innerlomma og rutete bukser kan spille CURLING i OL, da burde det meste få være med. Selv folk uten og armer og bein er med i OL. Men dartentusiastene? Nei, de må stå på puben og se OL på TV. Nei, takke seg til. Snakker om! Hørt slikt! Mumlemumle. Pfft. Hrmpf! Pføy!

Å blogge om OL er forøvrig litt skummelt, fordi det er veldig mye rettighetsbyråkrati involvert. Visste du for eksempel at så lenge lekene pågår er det ikke lov å være fem til bords? Fem tallerkner kan nemlig forveksles med OL-ringer. Eller at du ikke kan si LOL på Twitter før etter at lekene er ferdige? Du kan si L da. Laughing.

Det er også veldig viktig å være politisk korrekt når man snakker om OL. Man kan under ingen omstendighet tulle med paralympics og si f.eks at "Okey, nå som jeg trodde det ikke gikk an å finne en kjedeligere sport enn Curling, så arrangerer de plutselig Curling med RULLESTOL?" Man kan heller ikke spekulere i om de som spiller curling i rullestol er tidligere curlingspillere som har falt på isen.

Man kan ikke engang stille spørsmålstegn ved logikken i at man pga sikkerhetshensyn ikke har lov til å ta med seg en skarve tannpirker inn som publikum, mens nede på arenaen lar de blinde folk skyte med pil og bue.

Apropos sikkerhet, dette er det ekstremt fokus på under OL i London. Man får ikke lov til å ha med seg NOE inn på OL-området. Under åpningen var det en som ble nektet å ta med seg lighteren sin inn, tilfelle MacGyver skulle finne på å konvertere til Islam og lage en atomrakett av en gasslighter og to binders. It could happen.

Neida, jeg skjønner at folk gjerne vil være med i OL, så de kan tøffe seg for damene. Si at du og en fyr til sloss om en dame, hvis dere er med i OL kan dere konkurrere om kvinnens gunst ved f.eks å ro om kapp. Eller hoppe så høyt dere kan på en trampoline, eller kanskje gå så fort dere kan uten å løpe mens dere vrikker macho på hoftene og tisser på dere.

Nevnte kvinne vil antagelig enten ha kjedet og / eller ledd seg i hjel innen dere er klare, men pytt. Hvem bryr seg om damer når man kan tisse på seg på direktesendt TV?

Foto: Aftenposten

@dagensb




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i bloggen