lørdag 7. mai 2011

NÅ BLIR BENSINEN GRATIS!

Hurra, gratis bensin til alle!
Oljeprisen har falt drastisk de siste dagene, og dette får vi forbrukere naturligvis nyte godt av! Dette er en gladnyhet for alle som er avhengig av bil i det daglige! Gratis bensin!

Jeg pleier vanligvis bare å se på bildene når jeg "leser" aviser, og i artikkelen ovenstående bilde er tatt fra så er det jo helt tydelig på bildet at bensinen blir gratis! Hvada? Ikke? fem sier du? Woohoo! Bensinen på pumpa vil bli hele fem kroner billigere! Det er helt sinns.. hæ, hva sa du? Ikke fem kroner? Haha, litt feil kommaplassering her. Bensinen blir altså hele 50 øre billigere! Alle monner drar som dem.. at det var? Ikke femti øre? FEM ØRE? Er toppnyheten i VG med verdens største krigstyper at bensinen blir FEM ØRE BILLIGERE? Du kødder med meg nå?

Jadda. Jeg synes jo personlig at over 14 kroner for et par halvlitere med bensin er litt i overkant. Flaks bilene ikke går på øl. Ikke at jeg bruker bensin så mye da. Alle som kjører bil er miljøsvin som burde vært dynket i bensin og tent på. Neida. Jeg så nylig en artikkel om en jente som hadde laget seg russesykkel som hun syklet til og fra skolen med. Her skulle man ikke være med på noen forurensende russebuss, må vite! Sånn rent bortsett fra at vedkommende helt tydelig er sosialt avviker, så er jo dette et eksempel til etterfølgelse.

Bil liksom. Hvem trenger egentlig det? Vi er jo omringet av tbaner og trikker og busser og jeg vet ikke hva! De går typ hvert femte minutt! Og ikke kom her med det utslitte gamle argumentet om at ikke alle bor i sentrale strøk. Jeg har vært på landet, og de har busser der også, de fleste går nesten hver dag!

Hvis du er så teit at du bosetter deg midt i en åker, så kan du ikke skylde på meg for at barna dine må gå i fire timer for å komme til skolen. Tenk på barna i Afrika! De må løpe tolv mil til og fra skolen hver dag, og de har kanskje ikke engang sko! Skolebuss har de aldri hørt om. De har ikke hørt om buss, punktum. Mange av de har ikke hørt om skole heller. Eller sko. Eller sk. Eller s. Eller .

Foto: Elisabeth Skarsbø Moen
Relatert artikkel: Nå blir bensinen billigere(e24)

1 kommentar:

  1. Hadde også russesykkel. Tryna. Ofte. Dårlig opplegg

    SvarSlett

Søk i bloggen