fredag 6. mai 2011

Damer fra Østkanten? No go!

Som illustrasjonen viser, ser alle fra østkanten ut som kjønnsopererte ladyboys
Dagsavisen melder i dag at jenter på vestkanten er penere enn de som bor på østkanten. Slikt skaper naturligvis bråk hos alle de politisk korrekte. Heldigvis er jeg ikke en av dem.

Jeg bor heldigvis på rett side av Akerselva selv, så da er det jo hyggelig å få bekreftet fra et par biologiprofessorer at man er kjekkere enn folk flest. Ikke at det var noe nytt sånn sett, man har da speil. Like barn leker best heter det jo, og jeg har full forståelse at pene folk ikke vil drive og henge rundt med folk iført briller eller rødt hår eller høyvannsbukser eller utstående ører.

Allerede på skolen så samlet jo de kule og pene seg i et hjørne av skolegården og gjorde narr av de som gikk med Henry Choice-bukse fordi foreldrene ikke hadde råd til Levis, eller de som (Gud forby) brukte sykkelhjelm på vei til skolen. Eller hadde fregner. Eller tenna på tørk. Eller gode karakterer.

Neida, hadde jeg vært jente og skulle velge mellom en møllspist musiker fra østkanten eller en gammel gris med madrassen full av penger fra vestkanten, så er det jo ikke mye tvil om hva jeg ville valgt. Og de gamle grisene med masse penger kan jo dermed velge og vrake blant jentene, og plukker bare opp de fineste. På denne måten ender vi opp med fine barn på vestkanten, og får stadig penere befolkning. Mens på østkanten er det bare hipsterne igjen. Du vet, de som ser ut som om deres tre år gamle datter (for de har selvfølgelig barn selv om de bare er 19 år) har klipt dem, og som om de har plukket opp klærne på UFF (det har de).

Nå har jeg glemt hva som var poenget med dette innlegget. Uansett, nå vet du hvertfall hvor du skal gå for å finne pene folk. Og hvilke områder du skal holde deg unna for å unngå å ende opp med en øgly dame med regulering og parykk. Bare pugg denne regla, så er du safe:

Vest for Akerselva: pene babes, tomler opp.
Øst for Akerselva, mislykkede burugler, tomler ned.

Lykke til!

Foto: Tilfeldig bakgård på Østkanten
Relatert artikkel: Hevder folk på vestkanten er penest(vg), Vestkantfolk blir stadig penere(da)

14 kommentarer:

  1. Er dette innlegget en spøk? Eller er du stokk dum? :p

    SvarSlett
  2. Hm, vrient. Jeg tror jeg går for det første alternativet. :)

    SvarSlett
  3. Anonym: Hahahahahaha

    SvarSlett
  4. Mener du virkelig dette, eller er det din måte å spøke på?

    SvarSlett
  5. Jeg må jo si det, at fredriksen tvillingene er langt i fra det vakreste i vest. De er egentlig veldig lite pene.

    SvarSlett
  6. Det er da tydelig for alle at vi i vest er penest.
    Det er bare politisk korrekt å hevde noe annet.

    Med hilsen fra Konrad, som akkurat tittet seg i speilet (jojo!!)

    SvarSlett
  7. Middlefart skulle dog fått fådd an, som jeg liker å si :P

    SvarSlett
  8. Alle vet at du må et godt stykke ut av Oslo for at det skal bli bra.

    SvarSlett
  9. Hildegirl: Jej!!
    Treddsiste anonym: De ser litt sånn.. snodige ut ja.
    Malina: Bondealarm! :)

    SvarSlett
  10. Høhø, så syyyykt sant!!!!!!!!!!!!...... :))

    SvarSlett
  11. Haha,så glad jeg er for at jeg har flytta over elva :p

    SvarSlett
  12. Jeg har bodd i Oslo-området, hele livet. Har vært mye i både øst og vest. Har ikke merket så mye forskjell. Utenom klær og sminke er det jevnt over ganske likt.

    Kan hende det finnes noen flere McDonalds-folk i øst enn vest, men ellers virker det ganske likt.

    Nå er det jo også "fine" strøk på Østkanten, også, som på Lambertseter og på Ekeberg.

    Er ikke nødvendigvis alle i øst som har dårlig råd, heller, selv om det kanskje er flere arbeiderklasse-strøk, på den siden.Og det finnes arbeiderklassestrøk f.eks i Bærum.

    Men tja, noen er mindre pene enn andre, det vil det uansett altid være. Og takk og pris for det, egentlig.

    SvarSlett

Søk i bloggen