tirsdag 8. februar 2011

Kirkebesøk sabotert av umerkede asylsøkere


Ca 100 asylsøkere har tatt plass i Oslo domkirke, og nekter å flytte seg før asylsøknadene deres får ny behandling. 

Jeg var på vei til natteverd på søndag, og fikk en ubehagelig overraskelse da jeg gikk inn i domkirken. Jeg gikk jo litt ustøtt allerede (jeg drikker gjerne litt altervin før jeg går hjemmefra, den de har i kirken er jo alkoholfri nå for tiden), og jeg hadde altså såvidt kommet inn døren før jeg snublet så lang jeg var. Det viste seg at det lå en hel gjeng med umerkede asylsøkere i midtgangen. De var slett ikke lett å se i tusmørket, de hadde ikke refleks eller noe.

Hm, nå får jeg inn på øret at vi har passert linjen mellom godkjent humor og rasisme med god margin. Heldigvis tror jeg fortsatt at jeg kan se linjen et stykke bak meg, så la oss rygge forsiktig til vi er trygt tilbake på rett siden av linjen. *ka-dunk*  Hups, der lå det jammen en asylsøker til. Neida.

Per Sandberg fra FrP har også vært innom kirken, og han synes det er litt dårlig gjort at den er full av etiopiere som nekter å dra sin vei. Han vil be asylsøkerne om å ha forståelse og respekt for de demokratiske prosessene i Norge. Til gjengjeld har Sandberg lovet at hvis de er greie og forlater kirken, skal de få to poser kaffe og en gratis busstur til Gardermoen. Sympatisk type.

Jeg synes jo Per Sandberg overdriver litt. Det er flott at den protestantiske kirke får litt påfyll av nye medlemmer. De var sikkert misunnelige på katolikkene, som i lengre tid har importert medlemmer fra polen. Polakkene er jo grådig flinke til å snekre og male også, så i det siste har jo de katolske kirkene blitt pusset opp i fleng. Og på sommeren er det alltid jordbær i pausen.

Neida, jeg skal slutte å tøyse med andres elendighet. Vi er jo tross alt svært opptatt av å være politisk korrekte her hos oss. Men tilbake til historien min. Jeg var altså på nattverd,  og begynte raskt å stusse litt på dette om at altervinen skal være alkoholfri. Flere av asylsøkerne var nemlig i svært godt humør, og ryktene sier at de som møtte på legevakten i går kveld måtte dit for å pumpes. Til min store overraskelse var det tomt for nattverdsbrød også. Jeg tittet mistenksomt bort på asylsøkerne. Skulle ikke de sultestreike?

Relaterte artikler: Forlater ikke kirken uten oppholdstillatelse (vg), Per Sandberg: Overgrep mot barn(vg), Etiopiere sultestreiker (vg), Slik er livet innenfor kirken (vg), Fraskriver seg ansvaret(vg)
Foto: Endre Alsaker-Nøstdahl

11 kommentarer:

  1. Du skulle skrive bok Torbjørn !
    Når kommer kapittel 2 ?
    mvh.per skunken.

    SvarSlett
  2. Så til problemet.
    Hvorfor er de papirløse ?
    Jo for at de kastet papirene i do på flyet.Man kan nemmelig ikke booke inn på noen flyplass uten pass eller id.Så det må være en grunn til at de gjorde det.
    Kan det være at de ikke er fra Etiopia ? Eller heller ikke forfulgte ?
    Hadde de vært forfulgte på en eller annen måte,da hadde de i alle fall beholdt papirene,for å kunne bevise at de var forfulgte.
    Her lukter det mugg lang vei.
    Kan de være spioner,underlagt E-14 ?
    Ameli ble utvist,av gode grunner,hun hadde ikke papirer.
    Det tok 1 uke å fikse i "rusland"
    Etioperene har vært her i over 10 år,uten å ordne seg papirer.Hvorfor har de vært i norge så lenge? De kunne jo retunert selv å ordne sine papirer,så kunne de kommet tilbake som riktige flyktninger,om det var problemet.
    Så min konklusjon er:
    De skjuler ett eller annet,å de kan jo være spioner,hvem kan kontrollere det ?
    Ingen andre enn E-14,de er opplært til å sjekke slike ting,samt innhente opplysninger om politiske sammensvergelser mot norge.
    Slutt å drikk,det skader levra,prøv heller skunk,det er flotte greier,eller det som afrikanere bruker KHATH.

    SvarSlett
  3. Hehe, ja om en fem års tid skal jeg gi ut bok med de beste innleggene fra bloggen. Jeg tenkte å kalle boken "Gårsdagens Beste Nyheter".

    SvarSlett
  4. Disse folkene fraskrev seg alle rettigheter i det de valgte å kvitte seg med sine papirer. Hvorfor kvittet de seg med alle sine identitetspapirer ? Noe å skjule ?

    SvarSlett
  5. selvfrølgelig,men det kan være som jeg tidligere skrev,E-14 spioner.

    SvarSlett
  6. Torbjørn Hva er firs ? fjers ja,men jeg har også hørt firs.Hva blir 194 ? hundreogfirehalvfems ?
    184=hundreogfireogfjers,ellerhundreogfireogfjers,eller hundreogfireoghalvfirs?
    Lov og lure vel?

    SvarSlett
  7. Viking: Jeg har bare lært å telle til hundre. :D

    SvarSlett
  8. alle hadde gjort det samme som disse stakkars mennskene. la de bli her!! vi har plass til 50 mennsker i norge. vi må ikke glemme nordmenn som sultet,og flyktet utlandet. nå er det vår tur å ta imot. så la disse få bli!!!

    SvarSlett
  9. kan du forklare litt nermere om dette?

    SvarSlett

Søk i bloggen