fredag 25. februar 2011

Det er unaturlig at jenter hopper på ski

Beinstillingen er naturligvis fin, ellers er det ikke mye å rope hurra for her..
Debatten går nå hett om hvorvidt jenter har noe i en hoppbakke å gjøre. Jeg synes det er trist at slike meningsløse diskusjoner får så mye spalteplass når det er masse krig og fred i verden som burde hatt fokus.

Kvinnfolk. De skal presse seg med overalt. Jeg kan bare se for meg én situasjon hvor det er greit at kvinner hopper på ski, og det er hvis jeg hadde bodd i bunnen av en dal og det på en nærliggende bakketopp lå et unnarenn som pekte sånn røffli mot kjøkkenet mitt. Det er visstnok et show som heter Raske Menn, men jeg setter mer pris på Raske Kvinnfolk. Den typen som forstår enkle kommandoer som "Mat på bordet, nå!" eller "Hent ved, kjerring!" uten å lage bråk.

Neida. Joda. Ikke at det er så mange gode, gammeldagse kvinnfolk igjen her i landet. Og ingen av de er norske. Ikke gidder de vaske eller tørke støv, og nå skal de ha servert mat av mannen sin etter en lang dag i hoppbakken. Hoppbakke, hoppschmakke sier jeg bare.

Jens Stoltenberg passer også på å slå et slag for kvinnelig hopp, men det er naturligvis bare fordi han vet at alle puddingene som pleier å stemme på partiet hans sitter hjemme med én tøffel i kjeften og den andre i ræva. "Ole, nå stemmer du på han kjekke Jensemann, sånn at vi jenter får hopp som OL-gren, ellers blir det ikke sex før påske!" "Javel, kjære." Jeg grøsser.

Nei, her i huset er det andre boller. Kona har å ha middagen klar når jeg kommer hjem fra arbeid, og hun må naturligvis føye seg og utføre sine daglige plikter på sovero234u0t2 a.aam  DETTE ER KONA TIL DEN DOTTEN SOM SKRIVER DENNE ELENDIGE BLOGGEN, OG JEG VILLE BARE INFORMERE OM AT JEG AKKURAT HAR BESTEMT OSS FOR AT HAN SKAL SLUTTE Å BLOGGE. OG TIL ALLE JENTER DER UTE, TISSEN TIL THORBJØRN ER TYNN, MEN TIL GJENGJELD ER DEN KORT............................

Foto: Scanpix
Relaterte artikler: Kvinnehoppdebatten, helt merkelig(vg), Juryen var feig(vg), Juryen ødelegger rennet(vg), tett tåke i Holmenkollen(vg)

14 kommentarer:

  1. Ja det er helt utrolig at jenter har stemmerett. For de er jo bare dyr som vi gutter skal behandle som dritt. Eller...?

    Skaff deg en tidsmaskin og reis 200 år tilbake i tid! Syntes synd på jenter som må være sammen med slike som deg.

    SvarSlett
  2. Helt enig med sofsen og siste anonym! Hilsen kona til Thorbjørn

    SvarSlett
  3. Herregud, er det mulig? Hvilken tidsalder er du fra da? Fra 1800-tallet eller? Jeg er mann selv og blir så rasende på menn av mitt kjønn som braser ut med all dritt om kvinnfolka. Skam dere!! Og du da, er du imot kvinner eller? Hadde det ikke vært kvinner i verden, hadde den ikke gått videre. Verden hadde blitt et grisested og det ville vært enda fler kriger. De som gjør sitt beste. Fy så mange sære mannfolk i verden da gitt.Bare tenk på alt det kvinner kan, bare tenk på alt de klarer like godt som menn, kanskje bedre også. Og så må det komme en gjeng, ganske stor en også, med barnslige tullinger som virker som de er helt imot kvinner. Herlighet for en verden vi lever i! Og menn som voldtar, dreper og torturerer og så oppe på det hele, så er det de som skal bli mest sett? Nei ærlig talt... Dette er til å spy av! JA til kvinnehopping!

    SvarSlett
  4. Siste anonym: Det er jo beklagelig at jeg har ødelagt helgen din (host, host). Samtidig er det fristende å spørre om du har lest hele innlegget, og ikke bare overskriften?

    Jeg ser også at du ofte blir rasende på menn av ditt kjønn. Treffer du mange menn av det motsatte kjønn?

    SvarSlett
  5. Hehe, du har nok ikke ødelagt den nei, men lov å reagere på slike innlegg. "Det er unaturlig at jenter hopper på ski" Bare det er latterlig. Har lest en del innlegg nå av menn som skriver "De skal ikke være i hoppbakken" "De hører til ved kjøkkenet". Unnskyld meg, men da ber man om negative tilbakemeldinger.
    Treffer ikke så veldig mange menn av det motsatte kjønn nei, så der skrev jeg nok en liten skriveleif, men det ødela sikkert hele innlegget, ikke sant? :)

    SvarSlett
  6. Anonym, har du hørt om IRONI? Ta å google det og så les innlegget en gang til;)

    Super bra skrevet:)(for de som skjønner greien da sef;))

    SvarSlett
  7. Denne har gått meg hus forbi! Fantastisk innlegg!!!:) Og jeg elsker alle de anonyme leserne dine, de er så sinte!

    SvarSlett
  8. Greit, jeg tok kanskje litt i. Skjønner jeg ble litt rar da ja. Men det er bare det at som jeg sa så har jeg lest så mange dumme innlegg om at jenter ikke skal hoppe, og da rant kaffen litt over. Skjønner da ironien, og beklager det sinte innlegget. Får vel heller lese slike innlegg et par ganger til neste gang slik at ironien forstås ;) Sorry folk, er ikke en sinna type som jeg utgir meg for å være, men for meg er likestilling og like rettigheter veldig viktig! Morsomt innlegg :)

    SvarSlett
  9. Hvis de hadde hoppet nakne med beina bredt ut som her på bildet, da hadde det blitt et mer svevende og forherligende syn enn på et ekte flyvende ekorn...hehe...bra at jeg har forbeholdt meg anonymplassen her...
    Men tenk, hvis det hadde vært en gutt som hoppet naken, da ville kanskje de røde morellene eller tyttebærene hans blitt nappet av en eller annen fordømt svensk rovfugl på Kollen der!

    SvarSlett
  10. Trodde men likte kvinner som hopper jeg? Fin trening er det også.. Fin rumpe får man sikkert, og treningen kommer jo godt med så slipper dere gjøre alt arbeide=)

    SvarSlett
  11. Jaja. Noen som er giddaløse også. Jeg synes det er bra at jenter hopper på ski jeg det er skikkelig tøft. Jeg har vært på jenterenn å det er sykt bra. Jeg er stolt over at vi har jenter som Anette Sagen. Vis jeg hadde vært kona di hadde jeg bint deg fast i et snøre på kjøknet med støvkosten i den en hånden og klar beskje om at midagen skulle vært klar til jeg kom hjem. Å dekken på bilen de skulle nok blitt skiftet før du fikk sukke for det. Nei, nå er tiden inne for et skifte om. Jeg mekker bil, kjøre traktor, driver i skogen og er ikke redd for å ta i et. Ikke rør biln min den er MIN og den mekker jeg på. Nei jeg ringer ikke etter noen om det blir noen problem, jeg greir meg selv. Så da er vel det minst jeg kan forlange at menne lager mat og tørker støv. I resten av dyreriket er mannfolken til overs. Det er det du er redd for å bli.

    SvarSlett
  12. Mari: Ja, jeg føler meg i grunn litt til overs.

    SvarSlett

Søk i bloggen