torsdag 23. september 2010

Jeg skal vinne Paradise Hotel!

Tidligere deltagere i realityserien Paradise Hotel advarer folk, og ber de tenke seg godt om før de melder seg på serien. Samtidig får vi servert nyheten om at over 5,000 har søkt om å få være med i neste runde. 
Jeg forstår ikke helt skepsisen, dette er jo morsom TV med sunn, norsk ungdom i fri utfoldelse. Etter å ha sett søknadsskjemaet til serien har riktignok enkelte begynt å lure på om dette er litt spekulativ TV. Jeg kan jo legge de ut her, så kan dere se hva dere synes.





Søknadsskjemaet består av tre spørsmål:

  • Hva er din BMI?
  • Er du mellom 18 og 19 år?
  • Kunne du tenke deg å ha trekant på TV?

Man må også laste opp portrettfoto, pluss et bilde i helfigur iført minst mulig.

Jeg vet mange reagerer på dette, men jeg synes det er helt greie spørsmål. De spør naturligvis om BMI for å sikre at ingen som er sykelig tynne kommer på TV sånn at folk får slankepress. Så lurer de på hvor gammel du er, det er jo et helt normalt spørsmål. Det siste spørsmålet er jeg litt usikker på om jeg forstår, så det hopper vi over.

Når det gjelder bilder, så må de selvsagt ha bilde av deg, sånn at de kan lage kryss over deg på hjemmesiden hvis du blir stemt ut.

I tillegg til å være skeptiske til selve programkonseptet, er det også mange som reagerer på at folk melder seg på. Det er typisk norsk jantelov. Jeg blir så oppgitt! Skal man liksom være PR-kåt bare fordi man vil være med i et program på TV?

Det var ingen som ble beskyldt for å stikke seg frem når de var med i Kvitt eller Dobbelt på åttitallet. Og de folka var jo KUN med for å briefe om hvor mye de kunne om et eller annet meningsløst tema. "Vi står her med Jørn-Sylfest Guttormsen fra Volda, som gjør seg klar til å svare på førtiåttetusenkroners-spørsmålet i temaet 'Lucky Luke 1954-1965' ". Hørte jeg nøøøøørd?!

De folka som er med i Paradise er jo bare helt vanlige mennesker (som fortsatt sjekker hvilken arm de har klokka på hvis noen ber de ta til venstre i et lyskryss) som uten baktanker ønsker å bidra til å gjøre din og min TV-kveld litt festligere. Vi burde takke dem, ikke disse dem! Hvis de er PR-kåte så er vel plutselig jeg PR-kåt også da, bare fordi jeg har en blogg liksom? Seriøst.

Gleder du deg til neste sesong av Paradise, eller gråter du deg i søvn fordi du bare får inn NRK?


Relatert artikkel: Søkerrekord til Paradise (VG)
Foto: VG

7 kommentarer:

  1. Jeg er nok en av dem som gleder seg til Paradise begynner igjen. Det norske er -tro det eller ei bedre enn det danske, der er det jo bare drama, drama og mer drama..

    SvarSlett
  2. Hvis noen på død og liv vil vise tv-seerne hvor blottet de er for hjerne, må de jo få lov til det, selvsagt.

    SvarSlett
  3. "Jeg forstår ikke helt skepsisen, dette er jo morsom TV med sunn, norsk ungdom i fri utfoldelse."

    Sunn ungdom? Dette er klysete pappa gutter/jenter som ikke eier noe i hode sitt.

    En glorifisering av mangel på kunnskap og intelekt :)

    SvarSlett
  4. Intellekt er med to l'er.

    SvarSlett
  5. Det er nok ikke bare pga. at de er redde for slankepress at de har BMI som et punkt på søknadsskjema. De vil jo ikke ha noen overvektige heller..

    Jeg ser på paradise, men vennegjengen fordi det er latterlig å se at gjevnaldrene mennesker tar det seriøst!

    SvarSlett
  6. HI HI :)
    Det er klart at skal man være med på Paradise Hotel må man være i stand til å ikke stille spørsmålstegn ved alvorlige samfunnstemaer samt påstander fra en blogger som bare kødder, og man må faktisk kunne svelge rått at dette faktisk er søknadskjemaet. Og de fleste her har kvalifisert seg. Moro :) Jeg føler meg for intligent for Paradise Hotel.
    Fun Fact: Det morsomme med ironi er at det har gått over for lenge siden, det har jeg lest et sted...

    SvarSlett
  7. Siste anonym: En mann (eller dame) etter mitt hjerte! :)

    SvarSlett

Søk i bloggen