fredag 10. september 2010

Hvor mye sprit jeg har med meg? Nei det huschker jeg ikke!

Foto: Pontus Hook
Stoltenberg og Støre husker ikke om de brøt loven (meldte fra til tollmyndighetene) om de dyre gavene de har tatt med inn til Norge. 

Dette er en sikker vinner uansett om du blir stoppa i tollen eller av UP. Hvor mye sprit jeg har med meg? Nei det er jeg litt usikker på, politimeschter..Men så mye som jeg har drukket allerede kan det umulig være mye igjen!


Hvor fort jeg kjørte? Nei det kan jeg ikke huske. Jeg har litt dårlig korttidshukommelse forstår du. Hva var spørsmålet igjen?

Jeg synes både Stoltenberg og Støre skal få honnør for å effektivisere byråkratiet. De hadde naturligvis ingen planer om å ta med seg disse gavene hjem til kona, det er dermed i prinsipp gaver til Den Norske Stat. Da gir det jo liten mening å betale toll på dem, de pengene havner jo i samme kassa. Bare ekstra papirarbeid. Stoppet Harald Hårfagre på kaia før han gikk av Ormen Lange (piratskuta hans) og betalte toll til seg selv før han tok med seg alle skattene han hadde røvet med seg? Selvfølgelig ikke. Bortkastede formaliteter den gangen, bortkastede formaliteter nå.

Til forskjell fra Hårfagre, som faktisk tok med seg masse gøye skatter og kanskje en og annen jomfru med seg hjem når han hadde vært på forretningsreise i utlandet, må vi vel si at dagens landsoverhoder er litt mer tamme. Et par møllspiste tepper og en gammal klokke? "Luksusklokke" til 7000 kr? Pfft. Vekkerklokka mi koster mer.

Nei, dette var ikke mye å skrive hjem om kjære journalister! Få noe bra nyheter om Tone Damli eller noe, så det blir litt liv på en fredag!

Smugler du sprit i trusene når du har vært i syden, eller er du av den lovlydige sorten?


Relaterte artikler: Stoltenberg og Støre husker ikke (vg), Gavesaken kan havne i kontrollkomiteen(vg)

1 kommentar:

  1. Til syvende og sist handler dette om troverdighet.
    http://fhjpeder43.wordpress.com/2010/09/10/et-sp%C3%B8rsmal-om-troverdighet/

    SvarSlett

Søk i bloggen