tirsdag 7. september 2010

Diskriminering mot buskmenn

Ibsens ripsbusker blir ikke mye å skryte av sammenlignet med hekken til David Alvand. Når prydbuskene i hagen din har passert 11 meter, er det kanskje på tide å innse at en liten runde med hagesaksen hadde vært på sin plass. 

Minner litt om reklamen for Butinox beis eller hva det er, hvor han fyren først blir bedt om å male huset, og kona så 12 år senere tipser om at det kanskje er på tide med en runde til, og typen bare "Det var da fælt til mas da!" Jeg ser for meg at gode gamle David Alvand sier det samme til kona si. Hun bare du, det var den hekken da. Og han bare pokker til mas da, jeg klippet jo hekken i 1993!

Det skal ikke være lett. Dette er jo tross alt i Storbrittania også, og der skal jo alt gå riktig for seg må vite. "Våre treeksperter har kontaktet Alvand, som har uttalt at han ønsker å prøve å megle med naboene", sier en talsmann for kommunen.

Lurer på nøyaktig hvilken form for ekspertise det var behov for i denne sammenhengen. "Er hekken til naboen din for høy sier De? 11 meter? Tja, høyt, schmøyt.  Hekken blir jo ikke for høy bare fordi at De mener det, herr Coath. Vi må nok tilkalle en ekspert for å vurdere om den er for høy. Vi har ikke så mye greie på planter og slikt her i kommunen skjønner De. Vi sender over vår ekspert til Dem umiddelbart! Ja, etter at han har fått en kopp te, selvsagt. Vi er da ikke barbarer heller."

Hadde det vært min nabo hadde jeg nok hatt et arbeidsuhell med motorsaga en sen nattestime.

"Hva er det De sier herr Alvand? Jeg hører ikke, motorsagen bråker sånn! Hva jeg driver med? Jeg er bare ute og lufter motorsagen min, er det noe galt i det også nå? Hva da sa De? Sager ned prydbuskene dine? Hvilke prydbusk.. Oioioi, skulle De sett, det la jeg ikke merke til. Jeg bare liksom veivet motorsagen bort mot eiendommen din sånn helt uforvarende. Det var da fryktelig uheldig. Skal jeg være helt ærlig har jeg aldri lagt merke til det treet før, har De plantet det nylig?"

Hva ville du gjort om naboen din hadde en 11 meter høy hekk?


Relatert artikkel: Krangler så buska fyker (vg), En skikkelig nabokrangel (dagbladet)
Foto: swns.com

1 kommentar:

  1. Syns han er ganske rå.. Han har tross alt fått hekken til å bli 11 meter høy..

    SvarSlett

Søk i bloggen