fredag 30. juli 2010

Spydkast og undervannshockey - hva er kulest?

Andreas Thorkildsen kastet hakket for kort i kvalikken (78,82 meter) , men kom heldigvis videre likevel. Vi gleder oss til å se ham vinne EM i Barcelona i morgen. Andreas er selvsikker, og i hodet sitt er han om ikke verdens- så hvertfall europamester allerede. Det er riktig innstilling for en idrettsutøver på høyt nivå!


Sport er artige greier. Det er liksom siste rest av steinaldermannen (alle vet damer suger i sport). "Se gutta, jeg traff villsvinet med spydet mitt!" "Ingen kan hente vann fra den andre siden av dalen så fort som meg!" "Ingen kan løfte dama mi så høyt som jeg kan (og hun er skikkelig tjukk!)" og så videre.. Fair nok.

Men så dukker det opp ting som curling, ping pong, undervannshockey, bob og lignende sporter. Da er det ikke like lett å trekke direkte linjer til steinalderaktiviteter. Poenget er vel uansett å være tøffere og kulere en naboen, slik at du vinner den fineste dama.

Hvis du sier at du er verdensmester i å sitte helt stille bak en annen kar som sitter helt stille foran deg på et overdimensjonert akebrett ned en rutsjebane, blir faktisk de fleste damer ganske imponert. Så det er kanskje en viss logikk i det hele.

Hvordan trener man på å sitte bakerst i en bob tro? Sitter de i fosterstilling i sofaen fire timer om dagen? Endelig en sport jeg kunne hevdet meg i også, jeg har jo ligget i hardtrening i årevis allerede.

Uansett, egentlig holder det å late som at du er verdensmester rent generelt, så skal du se det regner damer. Regner det menn så er du i feil avdeling i platebutikken (eller kanskje du er i riktig, hva vet jeg).

Er sport kjedelig, eller blir du litt opphisset når Thorkildsen løper rundt med, eh.. spydet sitt?

Relaterte artikler: Thorkildsen videre på overtid (dagbladet), For tidlig på morgenen (vg)
Foto: Scanpix

3 kommentarer:

  1. Sport er absolutt artige greier. Men hvorfor assosiere sport med steinalder-aktiviteter når det helt klart er morsommere med seksuelle! Sport = Sex? La oss tenke koffert...

    Hva er fellesnevner for brorparten av all sport? *kunstpause* Jo, baller! Det løper en haug med menn rundt på en bane og klasker, klubber og tafser på baller. Med unntak av herrelandslaget i håndball snakker vi streite macho menn. Herlig ironisk when you think about it.

    Spydkast er også ganske artig. "Sjekk a gutta, den når helt frem til 100-meterstreken!!"

    Så har vi sport som bobkjøring. Min tidligere engelsklærer mente at tunneler, vel det var det samme som jentenes stairway to heaven. Tenk på det du, neste gang det seiler 4 jamaicanere med kondomdrakt gjennom tunnelene i bobløypa! Når jeg tenker over det så har du helt rett Thorbjørn - de fleste damer BLIR ganske imponert over overdimensjonerte akebrett!

    Undervannshockey på sin side er jo bare en annen måte å si "Vi prøver å få barn" på. Her har spillerne allerede tatt på seg svømmeshortsen, og nå gjelder det bare å få pucken inn i mål.

    Sjakk.. SJAKK ER IKKE EN SPORT!!! Det er et brettspill. Og det blir ikke sex av brettspill. Såfremt man ikke spiller naken-Ludo. Eller Yatzi.

    I ditt innlegg påstår du at "Alle vet at damer suger i sport". Og når vi allerede har konkludert med at sport = sex så får vi vel saktens si oss enig. Men vi løper i det minste ikke rundt på en bane og jager etter baller ;)

    SvarSlett
  2. Ps! Jada jada petimeter-Knut. Yatzi er vel strengt tatt ikke et brettspill. Men så er ikke tissen din 100 meter heller!!

    SvarSlett
  3. Jeg tror du skal starte en konkurrerende blogg jeg Kjersti, så mye som du har på hjertet :)

    SvarSlett

Søk i bloggen