søndag 1. juli 2012

Jeg streiker!

Dama i hvitt med rullekoffert bare Er det riktig av meg å gå inn i køen her?
Sånn, nå har jeg lest avisen! Eller hvertfall skummet gjennom den, sånn kjapt. Kjeeeedelig! Neida. Dermed skal jeg som vanlig dele de viktigste nyhetene med dere, og kommentere med et glimt i øyet ved hjelp av festlige vendinger og altfor lange setninger med svært begrenset tegnsetting. Here we go!

Island har fått seg ny president! Det vil si, de valgte (motvillig) han samme gamle. Han som har kjørt hele landet i grøfta, dere vet. Landur Grøftir, tror jeg han het. Problemet var at eneste motkandidat var en trebarnsmor (usikker på hvilken relevans det har) som synes krig&fred&politkk&sånn-reklamen til VG er ustyrtelig morsom, men ikke av samme grunn som resten av oss. At hun fikk over 30% av stemmene sier vel sitt om hvor fornøyd islendingene er med den sittende presidenten.

Flygelederne streiker. Igjen. Enkelte vil argumentere for at det er mange år siden sist, men de sparker vi i kneet. Personlig har jeg aldri streiket, og synes alle som streiker er pyser. Alle som er fagorganisert er også pyser. PYSER! Hva skal vi egentlig med flygeledere forresten? Sett opp et par vikepliktskilt inn mot rullebanene, så ordner pilotene dette selv. Hvis ikke så har jeg spilt flight control på iphone i timevis, så jeg er sikker på at jeg kunne steppet inn hvis det skulle knipe.

Ellers ser avisene seg nødt til å finne opp litt nyheter for å fylle forsidene sommerstid. Eller i beste fall bare bruke en veldig gammel en. I dagbladet kan vi lese at D.D.E har mange fiender, og at Bjarne Brøndbo har blitt utsatt for drapsforsøk. Det høres jo spennende ut, men hvis man finleser artikkelen så viser det seg at det skjedde for seks år siden.

Hvis nyhetene stort sett er eldgamle eller diktet opp, og det ikke er en eneste artikkel om hverken Tone Damli eller Lene Alexandra (i hvertfall ikke med bra bilder), da kan det være det samme! Jeg streiker!

 @dagensb

Relaterte artikler: Olafur Grimsson vinner valget(ap.no), Venter flyforsinkelser(vg.no), DDE har mange fiender (db.no)
Foto: Espen Braata/VG




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i bloggen