torsdag 14. april 2011

Ta sneglegrep på en journalist i dag

Snegl, snegl, sneeeegl
Viktig melding fra VG: Ta sneglegrep nå! Hva er sneglegrep spør du? Det er omtrent som kvelertak bare at du gjør det veeeeeldig saaaaakte. Du bare løper i saktefilm mot sneglen; Nåååå taaaar jeeeeeg deeeg, og sneglen bare ser seg tilbake over sneglehuset sitt og bare Nooooooo før han snegler avgårde i sneglefart. Og du etter. 


Hvis du ikke tar sneglegrep, så kan brunsneglen snegle rundt og legge hundrevis av egg i hagen din. Jeg tenker jo at det passer fint med masse egg i disse påsketider. Jeg trodde det var påskeharen som la eggene på denne tiden av året, men det var jo helt feil.

Jeg vet ikke om jeg har sagt det før, men det er altså slik at jeg irriterer meg grønn (grønn!!) på journalister som finner opp ord. Det er SVÆRT irriterende. Sneglegrep. Askefast. Dustejournalist. Den slags. Neida. Joda.

Ellers gir artikkelen noen nyttige tips i kampen mot sneglene. F.eks er det viktig å gjøre hagen så lite attraktiv for sneglene som mulig. Minst mulig fuktighet er visst viktig. Tør jeg foreslå å legge asfalt? Da kan man selge gressklipperen også. Her i sentrum hvor jeg bor, er det stort sett bare asfalt. Er vi plaget av snegler? Nei, det er vi ikke. Hvis de ikke løper unna og gjemmer seg hver gang jeg kommer da. De bare sneeeeeeegl, sneeeeegl bortover, men så når de ser meg så bare løfter de huset opp over knærne og bare sneglsneglsnegl ut av syne i en fryktelig fart.


Til slutt er det viktig å presisere at brunsneglen nå vil ha seg frabedt å bli kalt mordersnegle (noe alle aviser gjorde i hele fjor). I følge forskere(!) er dette nemlig misvisende, de har funnet ut at sneglene  hverken dreper snegler eller folk. Det var riktignok ett tvilstilfelle, hvor en gammel dame skal ha dødd av skrekk da en snegl listet seg opp bakfra og plutselig hoppet frem og bare BØH! I ettertid har dette blitt tilbakevist, og sneglen frifunnet. En linselus skal derimot ha observert en flue på veggen som oppførte seg mistenkelig i det aktuelle tidsrommet, og den er fortsatt ikke sjekket ut av saken.

Foto: Aftenposten.
Relatert artikkel: Ta sneglegrep nå! (vg)

3 kommentarer:

  1. Hagen min er så elendig nå at jeg neppe blir plaget av brunsnegler..det er ikke noe å ete for dem. Sånn kan det også gjøres, for da flytter sneglene til naboen. Før i tiden drev jeg og var flink en gang..sådde frø innendørs, passet og stelte dem og plantet ut tre hundre egenproduserte småplanter av ymse slag. Dagen etter hadde en hær av snegler spist opp "barna" mine. Da hadde nok jeg mordertendenser...hehe.

    SvarSlett
  2. Fantastisk korleis sneglar kan bli gjort festligeo.0

    SvarSlett
  3. Første anonym: Ja, folk som sitter innendørs og pusler med tre hundre egenproduserte småplanter havner vel fort i seriemorderbåsen selv uten at snegler spiser de opp ;)

    Siste anonym: Sneglefest!

    SvarSlett

Søk i bloggen