tirsdag 22. mars 2011

Trond Birkedal har ikke brutt noen regler!


Tidligere ordførerkandidat Trond Birkedal(Frp) er siktet for å ha filmet en 19 år gammel mann på badet med skjult kamera.

19-åringen som ble filmet hevder at han føler seg sterkt misbrukt, og nærer et sterkt hat mot Birkedal. Saken ble anmeldt i helgen, og Birkedal sitter nå fengslet. Det blir interessant å se hva slags straff han får for å ha filmet en dude i dusjen. Jeg mener, sammenlignet med folk som voldtar eller skambanker tilfeldige folk på gata. Skal det stå noenlunde i stil med tidligere straffeutmålinger, bør vel Birkedal få ti armhevninger i straff. Eller kanskje skrive "Jeg skal aldri filme i boblebadet mitt mer" hundre ganger på tavla. Forutsatt at ikke Trond har gjort mer enn bare å filme da..

Forøvrig er det betryggende at Siv Jensen kan fortelle oss at Frp har et strengt regelverk på slike områder. Imponerende at de har eget regelverk for den slags, tenker du kanskje. Men da synes jeg du er urettferdig. Man kan ikke forvente at folk skjønner helt selv at de ikke skal filme unggutter i dusjen når det ikke finnes tydelige regler.

Jeg har tilfeldigvis fått tak i nevnte regelverk, her er noen utdrag:

  • Tafser du på jenter i fylla, sørg for at de er minst seksten OG lojale til partiet! [1]
  • Hvis du er ute og kjører, se til helvete å se deg for! [2]
  • Hvis du filmer folk uten lov, ikke bli ferska! [3]

[1]: Sak 822, Søviknes fingrer i fylla (2001) [2]: Sak 829, Eli Hagen tar en snarvei (2001) [3]: Sak 1039, Birkedal får badehetta (2011)

Jadda.. Man blir jo ikke mindre imponert av reporteren til VG som presterer å spørre "Men har regelverket feilet her?" Typ, kan Birkedal ha funnet et smutthull i regelverket som gjorde at han handlet i god tro? At han ikke visste at det ikke var lov, lissom? Eller noe?

"Ærede dommer, min klient er en pliktoppfyllende sjel. Han har derfor lest regelverket til Frp nøye for å forsikre seg om at han ikke brøt noen av reglene. Vi kjenner naturligvis til regelen om at man ikke skal filme folk i dusjen, dette er bakgrunnen for at min klient monterte boblebad!"

Birkedal hevder altså å ha sitt på det eh, tørre. Personlig synes jeg han fortjener to tette og en badehette. Og kanskje buksevann. Men jeg er jo ikke langsint, så etterpå vil jeg selvsagt begrave stridsøksen I. Hagen.

Relaterte artikler: Birkedal samtykker til varetektsfengsling(vg), Jeg føler meg sterkt misbrukt(vg), Jeg er forferdet(vg), Fått alvorlig informasjon på bordet(vg), Han filmet meg naken(vg), Siv stikker hodet i sanden(vg), Tause om saken(vg)
Foto (tatt med skjult kamera): Scanpix

14 kommentarer:

  1. Hvis FRP har regelverk for slike "forbrytelser" må regelverket deres bestå av ti tykke bøker. Dette er noe med det største tullet jeg har lest og hørt noen gang. Det sitter en mann i Tønsberg, Per Arne Olsen, andre nestleder i Frp, han har vært involvert i grumsete boligkjøp ikke en, men to ganger. Siv Jensen hadde lite eller ingenting å si i denne saken, derfor antar jeg at det ikke står noe om slike saker i Frps regelverk. Vil det si at hvis det ikke står utrykkelig i Frps regelverk kan man forholde seg umoralsk og uetisk, slik Per Arne Olsen har gjort, uten at det får konsekvenser?

    SvarSlett
  2. Kat: Du tuller nå, ikke sant? Eventuelt synes jeg du skal lese innlegget en gang til, sakte, mens du puster med magen. :)

    SvarSlett
  3. Nå har det kommet fram at han muligens skal ha hatt sex med en gutt på 15 år da.

    SvarSlett
  4. Siste anonym: Ja, derfor mitt forbehold i slutten av første avsnitt (innlegget ble skrevet i går).

    SvarSlett
  5. Ja ser den. Men dersom dette skulle vise seg å være sant er det jo helt forferdelig! Da er det jo bare å sparke fyren fra norsk politikk for alltid spør du meg.

    Hilsen Frp-er.

    SvarSlett
  6. @Kat. HAHAHAHAHHAHAHAHAH

    SvarSlett
  7. Nest siste anonym: Ja, det er ikke noe hyggelig for FRP å bli forbundet med denne saken. Birkedal er nok ferdig i politikken.

    SvarSlett
  8. Encore en bygda tulling er bli tatt med buksa nede.At dette manøver kopmmer fra et parti som gang på gang har ført det nørske folk om at dere ufeilbare handlinger når det gjelder LOV OG REGLER.Jeg vil påstå at ledelse har fraskrive seg ansvaret sitt og usolidarisk fremferd uten side stykke ble mal regisert for berge partiet sitt ansikt.

    SvarSlett
  9. Thorbjørn, what do you think? Am I joking, am I sarcastic, am I serious, or am I just plain dumb? Take a guess!

    SvarSlett
  10. Kat: Du vil bli overrasket over hvor mange som tar innleggene mine dønn seriøst, så det er ikke godt å vite :)

    SvarSlett
  11. Ser ut som du bommet litt her, mister! Det gjorde vi også i starten. Du kan evt. lære litt av oss; det er lov å snu!! Med tanke på den 15-åringen som sannsynligvis er blitt seksuelt misbrukt bør du kanskje gå litt i deg selv her...eller??

    SvarSlett
  12. Frp-ere er jo kjent for å arrangere fester og landsmøter der de typisk lovpriser solidaritet overfor sine egne (dvs. egne ledere) og erklærer hat og forakt overfor alle de andre mørbankede små uten makt i partiet...
    Men saken har ikke opprørt meg like mye som å se værdama Isabella Martinsen bli nå erstattet av en annen dame Desta Marie. Min vakre, mørke Isabella...farvelstårer og gråt for henne...så henne på tannlegehøyskolen for en tid tilbake, enda vakrere og fagrere i virkeligheten enn på tv, hun kunne jo ha fått gratis tannlegebehandling for min del med de fine og melkehvite tennene...uhm...ja, sånt er livet...

    SvarSlett
  13. Journalisthjelpen: Tja, si det du. Et underliggende tema her (som du tydeligvis kjenner godt) er jo komprimeringen av nyheters alvorlighetsgrad i dagens aviser.

    At Paradise-Petter har sagt "druse-deilig" i gårsdagensepisode får så stor spalteplass at de ikke kunne laget større krigstyper hvis han hadde smuglet inn et maskingevær og skutt hele settet. Så også i denne saken. Den viser seg etterhvert å være noe mer alvorlig, men det er fortsatt ingen Tsunami det er snakk om..

    SvarSlett

Søk i bloggen