onsdag 16. mars 2011

Dårlige nyheter er velegnet til å skjule enda dårligere nyheter

Nå har katastrofen i Japan dominert mediene i mange dager, men det som er mer interessant er hva som i samme periode IKKE har stått i avisene.

For hva kjennetegner perioder hvor store begivenheter fyller avisene? Jo, da benytter regjeringen anledningen til å snike inn dårlige nyheter som ingen får med seg. Under VM kom det eksempelvis noen tilfeldige bisetninger om at de skulle slenge opp kraftlinjer over Hardanger og at CO2-rensingen på Mongstad var utsatt til rundt år 3000. Men denne uken har det ikke vært noen slike saker, så regjeringen er faktisk tom for dårlige nyheter. Så det er med andre ord..øh, gode nyheter.

Antageligvis brukte myndighetene i Japan en lignende metode for å få tak i de 180 atomheltene (all ære til dem) som jobbet for å fikse opp i elendigheten der borte. "Gratulerer, dere har blitt valgt ut til et fantastisk oppdrag. Dere kommer til å bli husket som de største heltene i moderne historie! Oppdraget er ikke helt uten risiko, men på den positive siden blir dere selvlysende! Dermed vil dere spare masse penger på strøm, hvilket er en fordel nå som alle atomkraftverkene har gått dukken. Apropos atomkraftverk...*mumlemumle*"

Jeg vurderer å ta i bruk teknikken under kveldsmaten i kveld. Jeg kan f.eks fortelle kona at jeg har krasjet bilen i et fluktforsøk etter å ha ranet en bank, noe jeg måtte fordi jeg mistet jobben for flere måneder siden. Og forresten så ringte luksusfellen og lurte på om vi ville være med der. Jeg har nemlig opparbeidet meg en kredittgjeld på 500,000 ved å sitte på kafé og spille nettpoker mens jeg latet som jeg var på jobben.

Mens hun gråtkvalt strever med å fordøye alle disse dårlige nyhetene og egentlig ikke hører etter, kan jeg mumle frem mitt egentlig budskap. Nemlig at jeg i over ett år har truffet en annen kvinne i skjul. Som jeg venter barn med. Tvillinger, hvis vi skal være pinlig nøyaktige. Ja, også er jeg egentlig homofil. Og om hun kan være grei og sende meg osten.

Foto: Tokyo Electric Power Co,
Relaterte artikler: Tiden jobber på japanernes side(vg), Sognefjorden kokte(vg), Slik kan du hjelpe(vg), Hele verden vil hjelpe(vg)

3 kommentarer:

  1. We're watching you

    SvarSlett
  2. Pass på! Kona di er ikke så dum som du tror. Hun kan lese deg som en åpen bok ;-), og faktisk kan teknikken din få reversert effekt ved at hun formidler deg at hun egentlig er lesbisk og snart skal flytte ut for å bo sammen med en annen lesbe, men har nå faktisk blitt gravid med deg. Og du får plutselig dynget ned på fanget det månedlige barnebidraget oppå den allerede digre kredittgjelda di for 18 år fremover i tid...og et barn du nesten ikke får sett så mye av uansett. Lev med den du!!!

    SvarSlett
  3. Anynom: Hm, dette høres slett ikke bra ut. Tror jeg må flytte til en eller annen sydhavsøy.

    SvarSlett

Søk i bloggen