søndag 20. februar 2011

Det er moderne å være papirløs. Og bakfull.

Skal vi se, har det skjedd noe nytt på Facebook?
Det snakkes mye om papirløse flyktninger om dagen, og nå har de attpåtil begynt å krangle om hvorvidt vi bør kalle de papirløse eller ikke. Er det mulig liksom?

Jeg blir så irritert på folk som skal blande seg opp i hva jeg kaller andre mennesker. Da jeg var på byen i går kalte jeg alle rundt meg homo, og opptil flere reagerte. Kan jeg ikke kalle en spade en spade heller nå da? Når du ser ut som Stevie Wonder på hue (han ser ikke ut, he he), og går med støvletter, ja da må det være lov å kalle deg homo enten du er det eller ikke. Og en fyr som var typ 20 år synes jeg var frekk fordi jeg kalte ham en drittunge. Du er født på nittitallet. Jeg har mat i kjøleskapet som er eldre enn deg. Drittunge er ikke et skjellsord, det er en faktaopplysning.

But I digress. Papirløse. Alle som har jobbet på kontor vet at det papirløse samfunnet ikke har kommet til Norge enda, selv om de har mast om det i sikkert femten år. Så når det da kommer moderne, papirløse flyktninger til landet så blir vi naturligvis misunnelige på at de har kommet mye lenger enn oss. De bor i jordhytter og må løpe fire mil til skolen hver dag, men dette med papirløst samfunn, det har de fått til. De har ikke dopapir engang.

Neida. Joda. Nå orker jeg ikke skrive mer. Kanskje jeg skal starte en sånn blogg hvor jeg skriver hvor full jeg var i går hele tiden. Eller ikke. Jeg var nemlig på Åpen Bar i går, og så plutselig var det Stengt Bar. Jeg prøvde å påpeke problemet med navnet på stedet til dørvakta, men han lot seg ikke imponere. Eventuelt skjønte han ikke hva jeg mente. Man sier at folk ikke er den skarpeste kniven i skuffen, men her snakker vi plastbestikk. Neida. Jeg traff også en dame som også hadde blogg, men hun hadde ikke publisert den enda. En slags hemmelig blogg. Det er nesten som å ha dagbok uten å vise den til noen. Hva er greia med DET?


Relatert artikkel: Krangler om begrepet papirløs(vg)

6 kommentarer:

  1. Bakfull? Bak fylla? Er det sånn å forstå det utrykket?
    Mener liksom at siden de papirløse lever i det papirløse samfunnet vi har hørt rykter om de siste årene, (var det 15 år du sa?) så må jo utrykket "Bakfull" bety at man er bak fylla, eller kanskje heller at man har lagt fylla bak seg? Og det er jo et mye bedre begrep enn "Tømmermenn"

    SvarSlett
  2. Kamelryttersken: Det kan du si. Jeg tenker at tømmermenn er jo et fint begrep på fulle (og ikke bakfulle) folk, jeg må hvertfall tømme tanken hvert femte minutt når jeg drikker. Ord og uttrykk er jo ofte litt sånn johan. Ugler i mosen for eksempel. Say what?

    SvarSlett
  3. Minstemann bruker å se på "Ugler i mosen" et naturprogram for barn på NRK. Han protesterer høylytt når jeg sier "Muggel i osen" som jo er noe helt annet. Muglete elveutløp er jo som kjent et stort problem der hvor næringstilgangen i vannet er stor.
    Så det er ikke så enkelt det der med ugler i mosen, for som kjent flyr de fleste ugler over mosen, og er relativt sjeldent å finne _i_ mosen. Så da blir spørsmålet om det i det hele tatt finnes ugler i mosen, for eksempel den som brukes i kranser og til blomsterdekorasjoner og slikt?

    SvarSlett
  4. Muggel i Osen. Mitt nye favorittuttrykk!

    SvarSlett
  5. Bare hyggelig Thorbjørn, bare hyggelig å være til nytte

    SvarSlett
  6. I frykt for at du kommer til å bruke plastbestikket til å kutte noen tær om jeg sier noe annet så er det vel bare en ting å si:hahahahaha!!!:) Fantastisk innlegg. Pålegg eldren enn 90-tallsbarn og åpen bar/stengt bar = Priceless!:)

    SvarSlett

Søk i bloggen