tirsdag 2. november 2010

Verdens undergang er forsinket. Og jeg som gledet meg sånn!

Jeg har en drøm. En drøm om å være eneste overlevende etter apokalypsen i 2012. 

Jeg har en drøm om at vi en dag vil få en verden uten TV. Spesielt uten realityprogrammer. En verden uten reklame om damebind med høyere lyd enn realityprogrammene som ikke lenger finnes. En verden uten fotball og NRK-lisens.

Jeg har en drøm om at en dag vil vi få en verden hvor jeg kan logge på Facebook uten å møtes av en eneste statusoppdatering. En verden hvor jeg kan skrive Thorbjørn skal aldri drikke mer! uten at noen svarer Ikke jeg heller!!! eller trykker Liker. En verden hvor jeg kan diskutere på nettforum og alltid ha rett.

Jeg har en drøm om at en dag vil vi få en verden hvor  jeg kan kjøre kollektivt helt alene, selv i rushen. En verden hvor jeg kan sette meg på trikken, ta av meg skoene, ha beina på motsatt sete og lese så store aviser at jeg må strekke ut armene i sin fulle lengde for å brette den ut - helt uten at noen bryr seg.

Jeg har en drøm om at en dag vil vi få en verden hvor jeg kan sitte på jobben en hel dag uten ett eneste møte. En verden hvor alle kundene er forvandlet til fint støv og spredd for vinden. En verden hvor jeg slipper å stå i kø for å kjøpe vaffel med gummismak i kantina på fredager. En verden hvor jeg har så lang sommerferie at jeg må avlyse julaften fordi jeg fortsatt ligger på stranda.

Jeg har en drøm om at en dag vil vi få en verden hvor jeg kan spasere rett gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen uten å ta av meg hverken belte eller sko. En verden hvor jeg kan sjonglere med kniver i det jeg passerer, og naturligvis ta med meg en pall med sprit på vei tilbake.


...Men så måtte naturligvis VG videreformidle professor Gerardo Aldanas eplekjekke påstand om at hele greia er utsatt, og at ingen vet hvor lenge. Typisk. Jeg som gledet meg sånn!

Relatert artikkel: Verdens undergang er utsatt(VG)
Foto: ukjent

2 kommentarer:

Søk i bloggen