tirsdag 20. juli 2010

Esel i fallskjerm, bjørner på skøyter..


Flere nettaviser skriver i dag om et esel i fallskjerm . Noen mensakandidater i Russland hadde funnet ut at å sende et esel opp i fallskjerm kunne skape blest om en privat strand, som tydeligvis manglet badegjester. Nå er jo ikke esler kjent for å være veldig blide fra før (ref Ole Brumm), og en allerede dårlig dag ble neppe bedre for eselet som tok del i dette stuntet.

Personlig klarer jeg ikke helt å se koblingen mellom esel i fallskjerm og badestrand, men det er mulig det er kulturelle forskjeller ute og går her.


Russland er jo kjent for å gjøre mye rart med dyr, heldigvis får de av og til som fortjent. Tankene bringes tilbake til fjorårets "Direktør drept av bjørn på skøyter" (abcnyheter.no), hvor en bjørn gikk amok og drepte en sirkusdirektør. I følge artikkelen er det så langt ingen som har en forklaring på hvorfor bjørnen plutselig gikk til angrep, men jeg er sikker på at bjørnen har en på lur.

Man bør kanskje la seg imponere av at de klarer å lære bjørner å gå på skøyter, men jeg er usikker på om jeg vil vite hvordan de klarer det. Vi får håpe karma tar seg en tur innom folka med eselet også. Er det forresten bare jeg som synes sirkusdirektøren ser ut som Charlie Sheen?

Hva synes du om esel i fallskjerm og skøytebjørner? Helt greit eller Helt sykt?


Relaterte artikler: aftenposten.no, vg.no
Foto: AFP Photo / TAMAN NEWS, Scanpix


1 kommentar:

  1. Tenk å lage oppstyr over noe slikt. Eselet så ut til å fryde seg over luftseilasen.

    SvarSlett

Søk i bloggen