onsdag 28. juli 2010

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig sminke

Hva plager oss mest, ustabile meteorologer eller dårlig sommervær? Nå er jeg sikkert ikke helt som alle andre, men personlig har jeg alltid lurt på hvorfor det heter meteorolog. De burde jo forsket på meteorer, ikke vær?

Værmelderne har mange kreative forklaringer på hvorfor været er dårlig (rent bortsett fra at de er eksperter på meteorer og ikke vær), men ingen slår konspirasjonsteoretikerne.

De mener det dårlige været skyldes "chemtrails". Dette er stripene du ser etter fly på himmelen. Du trodde sikkert dette var kondensstriper, men da må du tro om igjen.

I følge mange er dette gift som både påvirker været og gir deg dårlig helse. Kanskje til og med til å styrer tankene dine! Og hvem er i så fall disse gærningene som slipper ut giften? Joda, det er staten. Rent bortsett fra å undres over motivene (staten er sponset av legemiddelindustrien som tjener penger på at du blir syk, det må du jo skjønne), så kan man la seg imponere av logistikken som skal til for å plassere sprøyteutstyr og ikke minst gift på normale rutefly uten at noen får mistanke. Du får jo bare 100ml gjennom sikkerhetskontrollen, så de må hvertfall gå sykt mange ganger frem og tilbake..


Til trøst for det dårlige været kan Dagbladet glede oss med at "vi ikke behøver å legge sminkekosten på hylla for å se naturlige ut". Det er jo godt å høre at det nå finnes sminke som lar oss sminke oss uten at det synes. Man får jo litt følelsen av keiserens nye klær, men det er sikkert bare jeg som er skeptisk.

Uansett, jeg har fått tilbakemelding om at denne bloggen har altfor lite stoff om sminke og mote og sånn. Så jeg kan derfor glede dere med at hvis dere er glad i søte eplekinn (hvem er ikke det) så er ikke det krise, i følge makeup artist Sølvi Strifeldt. Jeg har selv vært helt på grensen til å krisemaksimere min forkjærlighet for eplekinn, så jeg er veldig glad for at Sølvi gir oss eplekinnelskere et ansikt.

Sølvi synes også det er viktig å velge en leppestift som er lik din egen leppefarge. Igjen kjenner jeg at jeg blir litt skeptisk, men jeg antar at lepper med leppestift er finere enn dine egne lepper, selvom leppestiften er.. leppefarget. Et annet tips for naturlig hud, er å legge pudderfoundation med mineraler. Jeg synes jo jeg har ganske naturlig hud selv uten pudder, men du vet best Sølvi!

Er det tryggest å pudre nesen og ha solkrem i håret for å unngå chemtrailsgiften, eller er det bare tull alt sammen?



Relaterte artikler: Derfor bommer meteorologene (vg), Slik blir været ut juli (vg), Naturlig sommersminke (dagbladet), På sporet av chemtrailskonspirasjonen (skepsis.no)
Foto: Stella..

6 kommentarer:

  1. thorbjørn!! naturlig sminke er IKKE det samme som keiserns nye klær må du vite! hvem er det du egentlig er gift med???!
    uansett, fantastisk morosam lesing, du er flinkest:)))
    løw hu dærre agnete:)

    SvarSlett
  2. Såå glad for å høre at eplekinn fortsatt er ok:) Super blogg!

    SvarSlett
  3. thorbjørn, jeg fikk lyst å elske med deg etter å ha lest dette:)

    SvarSlett
  4. Anonym1/2: Takk takk! :)

    Siste anonym: Det kan sikkert la seg ordne, hvertfall hvis du er jente. Hvis ikke så må du hvertfall ha på ekstra mye (ikke nødvendigvis naturlig) sminke. :) Ikke ring meg, jeg ringer deg!

    SvarSlett
  5. hei thorbjørn!:)
    du som er så opptatt av mote og krig og fred og sånn, var du klar over dette:
    http://minmote.no/index.php/2010/08/dette-er-helt-ut/
    nå er altså stringtrusa helt ut....
    jeg er derfor litt opptatt av hva du synes om dette, for jeg vurderer nemlig å stille opp i bestemortrusa når vi to skal på date.
    for å være trendy;)
    hilsen, siste anonym

    SvarSlett
  6. Hei Anonym. Har du sett, hvem kunne trodd at bestemortruse skulle bli trendy?

    Jeg gleder meg til date! Jeg skal vaske håret i neste uke, så da passer det litt dårlig, men jeg skal sjekke kalenderen min!

    PS: Er det greit at jeg går med sandaler?

    SvarSlett

Søk i bloggen