onsdag 26. januar 2011

Uærlige alenemødre burde blitt fratatt ungene sine



Nå har jeg kjøpt baby, da gjenstår bare å overbevise NAV om at jeg er mammaen
Neida, de skal få beholde snørrungene sine selv. Bråker som en tåkelur og lekker i begge ender, sånt kan man ikke gi bort hvis man prøver engang. Klart man skal ha trygd om man må holde ut med slikt. Hvis man virkelig ER alenemor da.

VG melder at Nav får stadig flere trygdesvindelsaker. I tillegg kan vi lese at ordførerkandidaten i Horten er uføretrygdet, men ikke ser det som noe problem å være ordfører samtidig. Dette er naturligvis egentlig en sak om den teite staten vår.

Som vanlig skal de slå hardt ned på enhver form for tiltakslyst og entrepenørvirksomhet. Alenemødre som sitter hjemme i sofaen og ser på Days of Our Lives episode 3129 på TVNorge med puppen på halv tolv, de drukner i trygdepenger, men når et eller annet kvinnfolk (som riktignok gjerne hverken er alene, eller mor) endelig viser litt initativ og klarer å snylte til seg litt gjennom trygden ved hjelp av sinnrike forfalskede papirer, da skal de plutselig anmeldes! Typisk!

De der ute som er interessert i språklige virkemidler, bør merke seg at forrige avsnitt i all hovedsak bestod av én setning, som igjen bestod av rundt regnet 65 ord, fem kommaer og to paranteser. På den måten gir jeg inntrykk av at jeg er litt sint og prater litt fort, og mellom linjene kan man også lese at jeg er svært uenig med eventuelle språkprofessorer der ute som mener at jeg burde byttet ut minst ett av kommaene mine med et punktum. Og i forrige setning kan de samme språkprofessorene mene at jeg burde hatt opptil flere kommaer til, men de ble bevisst utelatt for å poengtere at jeg er uenig i det også. Språk er nemlig litt som matematikk, åpent for tolkning og skjønnsmessig vurdering. 2+2 er 4 kan du for eksempel påstå med den største selvfølgelighet. Pøh! sier jeg til sånt vrøvl.

Ehm, hva var det jeg snakket om, jo, skattesnytere! Nei, trygdesvindel! Jeg har nettopp begynt med nettpoker, og jeg har allerede innsett at dette kommer til å kreve svært mye tid og gi svært liten inntekt (muligens relatert til min noe omtrentlige omgang med matematikk). En telefon til Nav satt meg dessverre i kontakt med en saksbehandler som ga negativ tilbakemelding på min forespørsel om hvorvidt overdreven nettpokerspilling ga meg rett til trygd, så da må jeg vel kanskje svindle til meg litt trygd, jeg også.

Siden jeg er mann kan det kanskje bli litt vrient å overbevise de om at jeg er alenemor, men jeg skal nå prøve likevel. Min søknad om å bytte navn til Thorbjørg ble godkjent, så jeg er sterk i troen! Hvis alt annet slår feil får jeg vel bli ordfører i Horten.

Foto: Ukjent
Relatert artikkel: Nav har anmeldt trygdesvindel for 134 millioner(vg), For syk for vanlig jobb, ordførerkandidat for FRP(vg)

1 kommentar:

  1. FREDDY MARTINSEN SER MULIGHETEN OG KOMME TILBAKE I YRKESLIVET.SIKKERT EN DYKTIG POLITIKER.




    AKSE

    SvarSlett

Søk i bloggen