lørdag 6. november 2010

SOS Skrivekrampe

Vi er mot kulepenner som er vonde å skrive med!!
Det statlige Fordelingsutvalget finner liten grunn til å stole på SOS Rasismes medlemsregister etter et kontrollbesøk 18.oktober. Mange av underskriftene til "familiemedlemmer" av hovedmedlemmet mistenkes å være påført i ettertid.


Jeg må si jeg synes det er dårlig gjort at de skal straffes for at de forsøker å gjøre innmeldingen av nye medlemmer så brukervennlig som mulig, og dermed har en imponerende økning i antall medlemmer. Jeg vet av erfaring at SOS Rasisme har kommet veldig langt på dette punktet. Registreringsprosessen deres må nemlig være svært effektiv og rask: Jeg er medlem der, og kan ikke engang huske at jeg har meldt meg inn.

Fra spøk til Halvor: Når man driver foreninger som SOS rasisme, er størrelsen på støtten man får fra staten direkte avhengig av antallet medlemmer. Da er det ikke så vanskelig å forstå at fristelsen for å pynte på registeret er stor. Når det er svært begrenset krav til å dokumentere medlemsmassen så er det vel nesten en selvfølge at det skjer. 

Det blir litt som våre kjære samer der oppe i nord. Hvert år melder de at titusenvis av rein er tatt av ulv, bjørn, gaupe, overkjørt av toget og spist av omreisende, sultne finner med fyllemage. Men den faktiske størrelsen på sin egen reinbestand nekter de naturligvis å oppgi. Slitsomt å forklare hvordan man kan ha mistet 14,000 rein når man ikke hadde mer enn 3,500 i utgangspunktet.

Uansett, det er hvertfall positivt at media bistår med å informere om tilgjengelige støtteordninger, slik at vi andre kan dra nytte av det også. Personlig har jeg nylig startet en forening til støtte for bloggere med dårlig humor. Jeg har allerede 450,000 medlemmer. Og skrivekrampe.



Relatert artikkel: Det kan ikke festes lit til SOS rasisme (db), krever fortgang i granskning (db), stryker 16000 medlemmer(db)
Foto: SOS Rasisme

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i bloggen