torsdag 19. april 2012

Thorbjørn har blitt pappa

"Her var det lyst. Det må bety at det er natt. Best jeg sover litt, så jeg orker å være oppe når det blir dag!"
Thorbjørn har blitt far til en liten gutt, og funderer litt over fenomenet spedbarn. Eller Poo Machine(tm), som de også kalles.


Babyer er veldig søte, men utseendet bedrar. Det er litt som å få en selunge, bare at den høres ut som en tåkelur mesteparten av tiden, og man må holde den to cm fra øret i en halvtime for å få den til å slutte. Jeg tror jeg har de fleste barnefedre med meg når jeg sier at folka som fant opp hjulet og lyspæra bare kan gå og legge seg sammenlignet med han som oppfant øreproppene.

Ellers kan man ha mye moro med å kle de opp da. Det finnes utrolig mange gøye klær til unger, og de ser stort sett helt mongo ut med dem på. La meg for ordens skyld presisere at det faktum at jeg synes det er gøy å kle opp unger ikke betyr at jeg er femi, kun at jeg liker å le av folk som ser dumme ut. Ikke at det er noe galt i å være femi altså. Hm, i motsetning til å le av folk.
"I like to move it move it, I like to move it move it.. men jeg klarer ikke!"

Babyer er jo ikke veldig nyttige. De spiser, driter og sover. Selv ikke det klarer de spesielt stabilt. Bæsje gjør de alt fra flere ganger om dagen til kun én gang i uka (gjett hvilken utgave vi fikk), og ikke skjønner de forskjellen på natt og dag heller. Jeg kan forstå at de er litt forvirret de første par dagene, men når ungen er et par uker gammel skulle man tro den hadde forstått konseptet.

Dag = Kjempelyst og masse action, Natt = Helt mørkt og alle andre sover. Likevel klarer småttisen å være lys våken store deler av natten uten å gjøre noe mer produktivt enn å drite og / eller hyle som den tidligere nevnte tåkeluren. Kanskje han blir en festløve, og øver på å være oppe hele natten? Han bare for en døv fest, bekmørkt og fullt av trøttinger. I'm here to party!

Ellers blir man jo litt tankefull  .. man skal ikke skifte mange bæsjebleier kl 03 på natta før man innser at man burde kjøpt en hund i steden. De er glade i deg uansett, griner aldri, er happy campers uansett hva de får til middag, og ikke trenger de bleie heller. Det skal ikke store innsatsen til før du lærer bikkja til å bæsje når ingen ser på, så behøver du ikke plukke opp dritten engang.

Det er mange impulsive mennesker der ute, så man kan jo skjønne at folk plutselig sitter der med en unge og skjegget fullt av bæsjebleier, men hvordan det er mulig å få FLERE unger, nei det er vanskelig å forstå. Neida! Unger er morsomt det. Hvertfall når de sover. Og det ikke er din unge. Og du ser de kanskje gjennom et vindu på trikken eller noe. Da er unger morsomt som i at man kan tenke sånn haha stakkars de folka der, glad det ikke er min unge!

Neida, jeg bare tuller. Skal hilse fra sneipen, han planlegger å bli like morsom som fatter'n når han blir stor, og i mellomtiden lover han å finne på mye rart som kan fore bloggen med råmateriale!

Foto: Thorbjørn




8 kommentarer:

  1. Gratulerer!
    Blir det pappablogg nå?

    SvarSlett
  2. Takk! Blir nok ingen egen pappablogg, men temaet vil sikkert dukke opp her av og til. :)

    SvarSlett
  3. HAHA! Jeg liker at du høres litt vettskremt ut! ...eller var det jeg som ble vettskremt??? umm..uansett, jeg vil høre alt om denne sneipen din! Han kommer til å bli litt min også! Gleder meg til å hilse på han!

    Løv from katt og de andre!

    SvarSlett
  4. Hehe, godt sagt, som alltid! :-)

    Gratulerer med skitende tåkelur.
    De skjerper seg gjerne, før eller senere. ;-)

    Kos deg.

    SvarSlett
  5. Gratulerer! Venter også en liten gutt om noen måneder:)

    SvarSlett
  6. Takk for gratulasjoner, og lykke til Malina, det blir nok moro (og slitsomt)! :)

    SvarSlett
  7. Hvis du synes EN er slitsomt....vent til du har to. Bjørn er ganske svett for tiden.
    Hilsen Kari og gutta :)

    SvarSlett
  8. Kari: Huff, gruer meg allerede :)

    SvarSlett

Søk i bloggen