fredag 4. februar 2011

Ungdom dør som fluer under MGP

Pernille Svensen Øiestad (18) og Marius Barhaugen (24) fikk en ny sjanse i Melodi Grand Prix og står i morgen på scenen i «Sistesjansen» i Sarpsborg.

Nyheter om Melodi Grand Prix gir meg muligheten til å blogge om en rekke svært viktige saker som opptar meg for tiden. Den kanskje viktigste, er konsentrasjonsvanskene til dagens ungdom. For at ikke de under 16 skal ha byttet kanal fire ganger før de har rukket å presentere programmet, har NRK bestemt seg for at programlederne i Melodi Grand Prix skal forkorte det til "MGP". Alle skjønner at ingen gidder sitte i en halvtime å høre noen si Meeeeloooodiii Graaand Priiix. Det er jo... fem stavelser. Hallo.

Temaet i dag er altså ungdommen nåtildags (fysj og føy). Bare se på musikkvideoer med puppedamer eller Trekant eller et annet helt tilfeldig valgt program på TV vinklet mot ungdom som jeg ikke ser på (æresord), og du vil observere at de skifter kameravinkel fortere enn du klarer å blunke. Årsaken til det er naturligvis at hvis en ungdom blunker, og så ser omtrent det samme når hun åpner øynene igjen, så holder hun på å kjede seg i hjel, og trenger i fire av fem tilfeller ty til kunstig åndedrett for ikke å omkomme.

Senest i køen på Kiwi tidligere i dag, så var jeg dum nok til å begynne å forklare en lite spire på kanskje fjorten år som sneik foran meg at jeg ville ha meg frabedt den type ubehøvlet oppførsel. Men før jeg var halvveis i setningen hadde jo vedkommende blunket et par ganger uten at jeg hadde flyttet meg eller gjort grimaser eller skiftet hårfarge eller noe, så rett som det var segnet stakkaren om i ren kjedsomhet. Heldigvis har jeg sett nok på TV til å vite hva jeg skal gjøre i slike situasjoner, så jeg ropte verdensvant "Someone call 911!".

Anyways, MGP. De har kortet ned tittelen, men all den tid alle artistene er dørgende kjedelige, så er de vel like langt. "Det at Pernille er 18 år og har den roen hun har, synes jeg er ekstremt imponerende. Det ser ut som om hun har stått på scenen i 110 år, og har tydeligvis ikke de nervene som mange andre artister har", sier Trine Svensen til VG. Folk som har stått på scene i 110 år begynner nødvendigvis å dra litt på årene, så det Trine prøver å få frem uten å tråkke Pernille på tærne, er jo at å se henne opptre er omtrent like spennende som å se på en mumie som har sovnet (for leeenge siden). Neida.

Neidaså. MGP! Rulz. Kamferdrops er kjøpt inn, Onepiecen er nyvasket og sofaen er støvsugd. Jeg sitrer av spenning! *sitre, sitre* Nooot. Joda. Neida.

Relaterte artikler: GP-pernille skal vinne med familiehemmeligheter(vg), Pernilles blogg
Foto: Fra pernilles blogg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i bloggen