lørdag 28. august 2010

Generasjon Sex - må jeg også begynne å kle av meg?

"Det er ikke nok å være deilig, selv om det kan virke sånn." Hm. Når man ser bloggene som troner på toppen av blogglistene kan man jo lure. Er det virkelig så interessant å høre om muffinsbaking og innkjøp av nye strømper, eller er det bildene av en slank, blond og sexy jente som frister?


Fristende for Petter på 35, som aldri har hatt seg? fristende for Frida på 13, som drømmer om å bli som fotballfruen? Trangen til å se og bli sett er sterk.

At det dukker opp en stygg jente på blogglistens topp ti er vel ikke ekstremt sannsynlig. Selv bloggbøller og antirosabloggere som Linnéa ser bra ut.





Blar man seg gjennom de mest populære bloggene i Norge får man ikke akkurat bakoversveis av andelen innsiktsfulle og filosofiske betraktninger om samfunnet rundt oss. Det virker dermed mindre trolig at det er innholdet som er utslagsgivende.

Heldigvis har dere denne bloggen å ty til når dere trenger reflekterte og nyanserte vurderinger av nyhetsbildet. Når all dritten som skjer her i verden begynner å gå inn på dere, ikke fortvil. I heart you guys!

Men nå har jeg ikke tid til å skrive mer, for jeg og de andre bloggerne skal på kjendisfest. I morgen blir det konkurranse her på bloggen, den som har den beste historien om ubesvart kjærlighet kan vinne en sykt fin sminkepung full av godsaker fra MAC! Peace out!

Siden lettkledde bilder fungerer så bra for de andre bloggerne, burde jeg gjøre et forsøk også? Kanskje jeg kan få en plass på cheerlederlaget til Voe? Hva tror dere? Følg med fremover!!


Relaterte artikler: 3 råd til generasjon sex (dagbladet), derfor kler hun av seg (dagbladet)
Foto: Akos Photography

2 kommentarer:

  1. Tragiske forbilder kvinner har fått i begynnelsen av dette årtusenet. Det blir fremstilt som individualisme å shoppe klær på nett. Klær har for kvinner tatt over for personlighet. Det virker som at mange kvinner i dag ikke lever for noe annet enn å bli beundret. Kvinner er blitt materialismens ofre og det er tydelig når en ser statistikker over hvordan kvinner, kontra menn, bruker lønningene sine.

    Men dette er ikke nytt heller. Kvinner og barn har alltid vært målet til reklamebransjen, sannsynligvis fordi de er mennenes "soft spot" og mennene tidligere var de som stod for inntekten. Personlig mener jeg det er på tide å bryte fri fra kommersialiseringen av samfunnet. Vi er blitt langt enklere å manipulere de siste 60 årene på grunn av kynisk markedsføring. Et steg i riktig retning ville være å forby all reklame som henviser til sosial status, bare tillate å henvise til kvaliteten av produktet en reklamerer for.

    Det er trist å se nye generasjoner komme frem, fullstendig ubevisste om at det finnes alternativer utenfor normene. En lærer ikke lenger å utforske. 20-åringer som ikke har hørt musikk som ikke blir spillt på MTV eller vårt ufattelig snevre radiotilbud.

    Individualisme har gått tapt etter 60 år med intensive markedsføringtaktikker (hjernevasking).

    "Rosa"-bloggere, dere er bare kjedelige og uvitende.

    SvarSlett
  2. Men tenk hvis jeg kunne kjøpe meg lykke på H&M? Det er jo en besnærende tanke..

    Når alt rundt deg skriker at du må være vellykket og perfekt, vil jeg tro en rosablogg er et betryggende skall å bre over seg. Så kan man nyte alle de deilige kommentarene ("du er så kuuul" "jeg digger de nye øredobbene dine!") fra alle som svelger hallusinasjonen om et perfekt liv.

    SvarSlett

Søk i bloggen