fredag 10. juni 2011

Stoltenberg fortvilar: Er flaumfast, men kan ikkje twitra om det!

The end is near!
Er man ikke askefast, så er man flomfast. Og er man flomfast, så er det jo litt kjedelig at telefonen ikke virker. Men ingen grunn til bekymring, du er snart død likevel.

Alle har ledd godt av alle dustene som spådde dommedag for noen uker siden. "Dommedag? Snarere Dummedag! Haha, jeg må le!" Sa de. Og lo. Men frykt ikke! Den som ler sist, dør en lang og smertefull død.

Jeg tror nemlig at dommedag HAR kommet. Den har bare litt oppstartsvansker. Jorden skal jo ikke gå HELT under før i oktober. Siden dommedag 21.mai, har vi hatt vulkanutbrudd flere steder, gale morderlemen, masse dårlig vær, flom og mobilnettet har vært ustabilt TO ganger på få uker. På toppen av det hele er Carl I. Hagen på vei tilbake til politikken. Alle med noe mer mellom øra enn en hyssing for å unngå at de faller av, skjønner at enden er nær.

Ellers er det jo ikke helt umulig at Vår Herre (i samarbeid med Norsk Språkråd) har konkludert med at nok er nok. Dagbladet og VG har nå til sammen funnet opp så mange jukseord ala flomfast og askefast at det er bedre å blåse kloden tilbake til steinalderen enn å risikere at rikspressen fortsetter å voldta vårt vakre landsmål.

Det eneste som mangler nå er at de begynner å skrive på nynorsk, samtidig som de bestemmer seg for å gi ALLE tilnavn ala Paradise-Petter. Jeg ser for meg overskriftene allerede:

"Storting-Stoltenberg  er flaumfortvila: Er flaumfast, men kan ikkje twitra om det. Telefonen er øydelagd!"


Relaterte artikler: Her er veiene stengt (vg), Frykter mobiltrøbbel rammer politiet (vg), Ta ut simkortet hvis du må ringe nødnummeret (vg), Krisemøte (vg), Kan bli verste flom på 50 år (vg)
Foto: Carlos Gutierrez/UPI/Landov

4 kommentarer:

  1. Jeg tør ihvertfall ikke ta VG på ordet og sende inn bilder fra nærområdet mitt, for her var det strålende sommersol og varme og strandvær og niks flom.... Det er nesten ikke til å tro at alle flom- og katastrofebildene er fra samme land jeg befinner meg i.

    SvarSlett
  2. Dust... Virkelig..

    SvarSlett
  3. Uff da. Her må det til strakstiltak Kleppa, fra ca år 2020.

    SvarSlett
  4. Nest siste anonym: Ett av mange kjennetegn på smarte mennesker er at de er dyktige til å gi konstruktiv kritikk, og det er ikke vanskelig å se at du stiller i særklasse der. :) PS: Ørene dine henger litt ned, på tide å stramme hyssingen!

    SvarSlett

Søk i bloggen