mandag 30. mai 2011

Nordmenn er en gjeng pyser

If you see a gurk, call the fruit police!
Nordmenn er noe for seg selv. Vanligvis er vi jo kjent som noen tøffe typer som voldtar og plyndrer alle vi ser, men de siste årene har det gått nedover..

Ta for eksempel en gjeng nordmenn som hylles for å å ha klatret opp på verdens sjuende høyeste fjelltopp. Da snakker vi underachievers. Stian, Øyvin og Brit har klatret til toppen av Dhaulagiri, og skryter av det til alle de ser. Alle bare sjuende høyeste? Hvor er høy er den? femti meter?

Kom igjen. Hvis jeg kommer på sjuendeplass i sekkeløp på barnas dag, går jeg ikke rundt og skryter av det. Jeg skammer meg, og gjemmer meg i sekken. Antageligvis har de arvet latskapen fra foreldrene, som ikke engang gadd å skrive navnene deres ferdig på dåpsattesten. Øyvin? Brit? Thorbjør?

Ellers har vi resten av Norge da, som i dette øyeblikk sitter og skjelver som aspeløv i frykt for å bli smittet av en forbipasserende agurk. La meg sette det litt i perspektiv for dere. I Tyskland har 14 stykker dødd av e.coli. Tyskland har over 80 millioner innbyggere. Det er altså sånn rundt regnet like sannsynlig at du dør av e.coli som at du vinner i Lotto. Og det er hvis du befinner deg i Tyskland. Just sayin'. Men for all del. If you see a gurk, call the fruit police!

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor de mistenker agurker. Eneste måten å bli skadet av en agurk, er hvis noen kaster en i trynet på deg. Hardt. Jeg kjenner derimot til en viss saft på boks som jeg finner langt mer mistenkelig:
My name is Kuli. E-Kuli.



Relaterte artikler: Her hadde ingen Nordmenn satt sine føtter (db), Vi blir kvalme av å tenke på det(vg)

19 kommentarer:

  1. Enten er du et kjempestort troll, eller så er du bare tilbakestående.

    SvarSlett
  2. yepp, han er tilbakestående

    SvarSlett
  3. Med tanke på at 14 stk har død på rimelig kort tid og rundt 1200 kjanske flere er smittet av en særdeles agressiv bakterie så bør man tenke etter... så ja han må være tilbakeståenede om han mener at folk overreagerer...

    SvarSlett
  4. Det du røyker, selg litt av det til meg a.

    SvarSlett
  5. Hehe, jeg fatter ikke at dere kan gå i fella, han driver jo med en dårlig form for ironi :D

    SvarSlett
  6. Der er viktig å spre informasjon om matvarer som er infisert av disse bakteriene..så ikke smitten sprer seg, og flere blir rammet... men er enig i at nordmenn er en smule hysteriske ja! man tror jo alt er livsfarlig med en gang det står i avisa...Svineinfluensa som beste eksempel...som tok livet av like mange som vanlig influensa...vurderte aldri og vaksinere meg... klarer fint å leve med 1:500000 i odds for å dø av det... hehe...

    SvarSlett
  7. Nordmenn kan være litt pyste ja og Sjangsene er liten men man skall heller være sikker enn at vi faktisk mister noen av våre tenk om du hadde daua av det da? skulle vi fortsatt sdagt bare 1 har dødd så langt. Men er enig det med pysete ta Svineinfluensa som et eksempel annet en det så må du være skada og usaklig

    SvarSlett
  8. Fordi plyndring og voldtekt er desidert en bedre levemåte enn å vaske agurken skikkelig for å være ekstra sikker på at barna dine ikke dør av en aggresiv bakterie...

    SvarSlett
  9. misfarget? holdt seg dårlig? prøv å putt dem i kjøleskapet ;)

    SvarSlett
  10. 2-3 første anonyme: Nå skulle jeg til å forklare dere litt om ironi, sarkasme og kanskje et par andre flerstavede ord, men så kom jeg på at det er jo helt unødvendig. :)

    Dere er jo selve definisjonen på ironi selv: Stamgjester fra Dagbladets kommentarfelt som forsøker å analysere andre folks mentale evner. Jeg bøyer meg i støvet!

    SvarSlett
  11. Det ironiske er vel at det nok en gang er snakk om økologiske grønnsaker som liksom skal være så mye bedre for deg.

    SvarSlett
  12. Heldigvis er det noen her i landet som kan ironisere oss overbeskyttete rikinger som er pakket inn i bomull og som klager på alt. Visste ikke at det var agurktid i mediene for tiden, men det ser da slik ut.

    Denne legen burde heller lese noen av innleggene i VG om de som har blitt skadet for livet av Helse-Norge og bekymre seg over det, istedet for å bruke tiden sin på noen agurker som ser litt slappe ut. Men hun og hele familien har kommet stort ut i mediene fordi de har spist disse
    slappe agurkene, det er ikke dårlig bare det. Mitt tip, hvis agurkene ser slappe og misfarvede ut, bruk dem til agurkmaske, det er sikkert ikke farlig.

    SvarSlett
  13. Tomaten: Ja, bruk dem som ansiktsmaske. Eller [sensurert]. De er jo ikke engang sikre på om det ER agurker som er synderen, og i Norge har vi 99% norske agurker. Men media vet jo å kose seg med folks paranoide tendenser.

    SvarSlett
  14. "Overlege og seksbarnsmor Berit Nordstrand spiste de mulig infiserte agurkene sammen med familien sin hjemme i Trondheim i forrige uke. Dette bildet er tatt da VG besøkte familien i forbindelse med en annen reportasje høsten 2010"

    Denne damen liker visstnok å komme i VG i periodevis, denne gangen var det et meget viktig tema, nemlig slemme agurker. Familien ble kvalme av agurker, jeg blir også kvalm, men ikke av agurker.

    SvarSlett
  15. Siste anonym: Haha, konge - det så jeg ikke. Minner om hun dama som ble intervjuet av både VG, Dagbladet og TV2 i forbindelse med bankranet i Drøbak.

    Selv er jeg personlig motstander av å stikke meg frem i media, alle som gjør det burde fått seg en lusing. Spesielt folk som blogger.

    SvarSlett
  16. En person som skriver 'kanskje' som 'kjanske' har absolutt ingen rett til å kalle et annet individ for tilbakestående. Personlig mener jeg mannen har et poeng.

    SvarSlett
  17. Gikk ikke i den fella de nei. Men om det er deg på bildet over forstår jeg litt mer. Noen bare må lage litt bråk LOL.

    SvarSlett
  18. tilbakestående31. mai 2011 kl. 08:31

    @Anonym 07:49 hvem er det som har et poeng, han som kaller et annet individ for tilbakestående eller Thorbjørn?

    @Anonym 08:01 Hvem må lage litt bråk, overlegen med agurkene eller Thorbjørn?

    Uttrykk dere slik at vi tilbakestående kan forstå hva dere mener.

    SvarSlett

Søk i bloggen